واحد تکنولوژی توليد شرکت فولاد آلیاژی ایران در استان یزد که بزرگترین تولیدکننده و از مجهزترین مجتمع ‎‎ های تولید فولادهای آلیاژی در خاورمیانه است، موفق به طراحی گرید جدیدی با نام فولاد آلياژي 7102 D شد.
کد خبر: ۶۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 01 September 2018

بیلت اين فولاد که توسط شركت ساپکو تحت عنوان گريد 54 SiCr6 درخواست شده، در شرکت فولاد آلياژي ايران توليد مي‌ ‎ شود و کلاف سايز 14 ميلي‌متر از طريق نورد گرم به صورت برون ‎ سپاري انجام خواهد شد .

از ويژگي‌هاي اين فولاد تضمين اندازه دانه or Finer 6 و ناخالصي براساس ISO 4967 است. وجود سيليسيم بالا به همراه کرم با رنج کربن مناسب در اين فولاد فنر، موجب شده در شرايط کوئنچ و تمپر، تمايل به خمش کمي در اين فولاد وجود داشته باشد لذا در فنرهای تعليق تحت تنش بالا، فنر لول‌ها و حتي فنر سوپاپ (Valve Spring) در خودرو کاربرد دارد. اين فولاد فنر بر اساس استاندارد اروپايی En 10089 و با نام فولاد آلیاژی 7102 D طراح ی شده است .

پس از ايجاد سفارش و ورود اطلاعات طراحي و مسيرهاي توليد به سيستم و تهيه دستورالعمل‌ ‎ هاي توليد، توليد آزمايشي آن انجام و نتايج تست‌هاي عملياتي و طراحي با هم مقايسه و در صورت انطباق طراحي صحه‌گذاري خواهد شد .

گفتنی است؛ با طراحی اين گريد، تعداد 159 گريد دارای دانش فنی(بهلري) و تعداد 233 گرید طراحی شده (جمعا 392 گرید) كه در قالب 22 گروه فولادی قرار مي‌گيرند، در شرکت قابل توليد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار