امشب همزمان با شب عید سعید غدیرخم در فضایی شاد و مفرح با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی فرماندار ملایر، جمع کثیری از مسئولین اجرائی، منبت‌کاران و صنعتگران حوزه صنایع دستی، هنرمندانی از سرای استان همدان، شهروندان ملایری و مسافران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور پس از ۱۰ روز فعالیت شبانه روزی دومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۴۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 01 September 2018
امشب همزمان با شب عید سعید غدیرخم در فضایی شاد و مفرح با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی فرماندار ملایر، جمع کثیری از مسئولین اجرائی، منبت‌کاران و صنعتگران حوزه صنایع دستی، هنرمندانی از سرای استان همدان، شهروندان ملایری و مسافران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور پس از ۱۰ روز فعالیت شبانه روزی دومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت هنری ملایر در حوزه تولید مبل منبت، افزایش میزان فروش نمایشگاه داران، سیل حضور مسافران و گردشگرانی از سایر استان‌های کشور، ثبت سفارش و پیش فروش مبلمان و رونق صنایع و حرفه‌ها و مشاغل دیگری، چون رستوران ها، اغذیه فروشی ها، مراکز اقامتی و گردشگری از برکات این جشنواره بود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه ۸ شهریور ماه در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر، گفت: به برکت مبل منبت ملایر ۲ سال روی آنتن رسانه‌های ملی و فراملی رفت.

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: طی سال‌های اخیر پخش ویژه برنامه‌های زنده و جشنواه‌های مردمی از شبکه‌های سراسری صدا و سیما بازتاب ملی و فراملی خوبی در زمینه معرفی ملایر داشته است.

وی مبل منبت و انگور را ۲ برند ملی برای این شهرستان دانست و ادامه داد: سال گذشته ثبت ملی ملایر به عنوان پایتخت مبل منبت ایران زمین را داشتیم و در آینده نزدیک ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر در کارنامه این شهرستان رقم می‌خورد.

استان همدان؛ رتبه سوم گردشگری کشور

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه استان همدان در زمینه گردشگری در سطح کشور در ردیف سوم قرار دارد، گفت: این امر نشان از قابلیت‌ها و ظرفیت بالای همدان در این حوزه است.

محمد کاظمی با اشاره به اینکه هنر دست منبت کاران ملایری این خطه را در سطح ملی پر آوازه کرده است، افزود: همین امر زمینه ساز برگزاری جشن‌های مردمی و پویای و شادی در بین شهروندان و روستائیان شد.

وی اظهارامیدواری کرد: تابستان سال آینده در همین ایام شاهد برگزاری جشنواره‌های فراملی خوشه‌های زرین انگور ملایر با حضور میهمانان از اقصی نقاط جهان باشیم.

فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه استاندار همدان و پی‌جویی‌های مجدانه نمایندگان مجلس، فعالان این صنعت و دست‌اندرکاران این شهرستان برای ثبت ملی مبل و منبت ملایر، گفت: امروز ملایر شاهد تحولی شگرف در حوزه‌های مختلف است.

باب اله فتحی ادامه داد: همزمان با برگزاری دومین جشنواره ملی مبل و منبت که مصادف با هفته دولت و رویداد بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ بود، شاهد ورود مسافران و گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور به این شهرستان بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در همین راستا برای توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه گردشگری تلاش کنیم گفت: نام ملایر به واسطه مبل و منبت در سطح کشور و جهان پرآوازه شده است.

فتحی بابیان اینکه اجلاس همدان ۲۰۱۸ با حضور میهمانان داخلی و خارجی به این استان اعتبار بخشید و دستاورد‌های بسیار خوبی را به دنبال داشت، افزود: ملایر نیز باهنر صنعت مبل منبت در این رویداد مهم فراملی نقش بسیار مهمی را در عرصه گردشگری استان ایفا کرد.

وی به برگزاری شب‌های فیروزه‌ای، جشنواره‌های متعدد مبل منبت در دریاچه کوثر، پارک تاریخی سیفیه، شهر جوکار و دهنوآورزمان در آستانه یک سالگی شهر ملی منبت اشاره و بیان کرد: از خوشحالی مردم ملایر و پویایی این هنر صنعت خوشحال هستیم.

فتحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال در هفته دولت به همت مدیران اجرایی و بخش خصوصی در مجموع ۱۳۴ طرح و پروژه تولیدی و عمرانی با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان افتتاح و از این تعداد عملیات اجرائی ۱۲ طرح آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ پروژه عمرانی از محل اعتبارات دولتی در سطح این شهرستان با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح شد، ادامه داد: در طول هفته دولت عملیات اجرایی ۱۲ پروژه عمرانی نیز با اعتبار ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلون تومان آغاز شد.

گفتنی است؛ برپایی غرفه فروش کتاب با ۵۰ درصد تخفیف، ارائه و معرفی صنایع دستی ملایر، اجرای موسیقی سنتی، پاپ، اجرای برنامه تواشیح گروه مدیحه سرایی منتظران از شهر مریانج، نور افشانی و برنامه طنز " حمید رضایی" از برنامه‌های جنبی این اختتامیه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار