مجمع عمومي عادي ساليانه انجمن شرکت های لیزینگ ايران برای بررسي گزارش عملکرد سال ۱۳۹۳با حضور اکثریت در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 22 July 2015
به گزارش تابناک یزد، مجمع عمومي عادي ساليانه اين انجمن با حضور اکثریت اعضا ، اعضاء هیات مدیره ،معاونت و نماینده امور تشکل های اتاق بازرگانی برگزار شد. در این جلسه سیامک چمن زیبایی به عنوان رئیس مجمع ، مجید پرتوی و علیرضا گلستانی به عنوان نظار و محمد هادی موقعی به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند . در ادامه محمد هادی موقعی دبیر کل انجمن شرکت های لیزینگ گزارش فعالیت هیات مدیره وعملکرد مالی انجمن را به حاضران ارايه كرد. پس از استماع گزارش ،مجمع صورتهای مالی و عملکرد سال ۱۳۹۳ تصویب شد.
در گزارش فعالیت هیات مدیره با اشاره به این موضوع که سال ۱۳۹۳ در تاریخ انجمن سالی متفاوت از سالهای قبل بود، تاكيد شده است: این تفاوت مربوط به روند رو به بهبود سیاستهای دولت در ایجاد انضباط پولی و مالی بود. تاثیرات این جریانها در تدوین بسته های سیاستی و قوانینی است که می توانند انجمن را در دستیابی به اهداف خود یاری كنند. همچنین محورهای این تفاوت برای انجمن و صنعت لیزینگ در دو مولفه تفاوتهای ناشی از شرایط برونی و شرایط درونی نهفته است. تفاوتهای ناشی از شرایط برونی شامل عزم راسخ بانک مرکزی و اتاق ایران در وحدت تشکل های اقتصادی لیزینگ، امید به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، توجه به لیزینگ در بسته سیاستی خروج غیر تورمی از رکود، تشکیل کارگروه رفع موانع تولید و عضویت انجمن در این کارگروه و برگزاری جلسات کارشناسی و تخصصی در موضوعات مختلف مرتبط با صنعت در بانک مرکزی و اتاق می باشند. تفاوتهای ناشی از شرایط درونی شامل عزم راسخ هیأت مدیره در ایجاد تحول در انجمن و اقدامات تاثیر گذار در شرایط داخلی انجمن می باشد.
در این گزارش به اقدامات مرتبط با بخش کمک به کسب و کار اعضا اشاره و بر اهمیت نقش لیزینگ در بسته سیاستی خروج از رکوداشاره تاکید شد.در این گزارش و در همین ارتباط آمده است: دراوایل سال ۱۳۹۳ معاون اول رییس جمهور از خبرگان اقتصادی کشور دعوت تا طی یک نشست راهکارهای خروج از بحران اقتصادی کشور را پیشنهاد نمایند. در نشست خبرگان اقتصادی کشور راهکارهای خروج غیر تورمی از رکود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ونماینده انجمن، طی گزارشی صنعت لیزینگ را به عنوان کلید حل مشکل فروش صنایع و واحدهای تولیدی معرفی نمود. حاصل این نشست تدوین بسته سیاستی خروج غیر تورمی از رکود بود که طی تصویب نامه شماره ۵۶۹۱۷/ت ۵۰۵۸۲ ه مورخ ۲۵/۰۵/۹۳ هیأت وزیران توسط معاون اول رئیس جمهور به دستگاههای اجرایی کشور ابلاغ شد.
اقدامات مرتبط با محیط قانونی و مقرراتی به، قانون مالیات بر ارزش افزوده، حضور نماینده انجمن در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و وحدت تشکل های اقتصادی نیز از فعاليت‌هاي ديگر انجمن ليزينگ است.
در ادامه مجمع نسبت انتخاب اعضاء هیات مدیره انجمن با نظارت نماینده اتاق ایران اقدام و شرکت های لیزینگ کارآفرین ، لیزینگ بهمن ،لیزینگ اقتصاد نوین ،لیزینگ افق اقتصاد ،پارس لیزینگ ،لیزینگ انصار ،لیزینگ رایان سایپا ،لیزینگ شید ولیزینگ ملت ر به عنوان اعضاء هيأت مدیره انجمن انتخاب و آقایان مسعود روحانی به عنوان بازرس اصلی و عبدالرحمن عدل به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.
حاجی پور معاونت تشکل های اتاق ایران نيز در جلسه مجمع انجمن حاضر شد .وی با اشاره به اینکه صنعت لیزینگ از صنایع تاثیر گذار در کشور است اظهار داشت: لازمه رشد این صنعت اتحاد و همدلی در بین این صنعت است که مسایل و مشکلات این صنعت برطرف شود. امروز که شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که دولت گوش شنوا دارد و از طرفی دیگر دولت چاره ای جز اتکا به بخش خصوصی ندارد شرایط برای رشد بخش خصوصی مهیا است. شرایط امروز کشور با دولت های قبلی متفاوت است و اتکا به نفت کمتر از گذشته است . شیوه مدیریت دولت متفاوت خواهد بود که برای بخش خصوصی دوره طلایی محسوب می شود. اگر توسعه ای در کشورهای پیشرفته صورت گرفته با اتکا به بخش خصوصی است که در حال حاضر در دولت روحانی هم این امر در حال محقق شدن است..
وی با اشاره به این مطلب که مسئولیت جدی در اتاق سازماندهی تشکل های اقتصادی در کشور است افزود: اتاق ماموریت دارد دو کار اساسی در رابطه با تشکل ها انجام دهد اول اینکه در بحث ساماندهی و نظام مند کردن تشکل ها در کشور شناسایی تشکل های موازی است بایستی اتاق تشکل های اضافی را حذف کند و به نوعی بجای اینکه تشکل های موازی توان همدیگر را ضعیف می کنندو پالس های متناقض به سسیستم مدیریتی کشور بفرستند بر هم افزایی تکیه کنند. و وجود دو مجموعه که با هدف مشابه هستند ضروری نیست . باید درون بخش خصوصی به این بلوغ برسیم که خود تشکل ها با همفکری و تعامل هم این مشکلات را رفع کنند و به سمت مناسب سوق داد.
حاجی پور با بیان این مطلب که قوانین دست و پا گیر و رویه های اشتباه همه قابل بررسی و رفع است افزود: مدیران لیزینگ طرح ها و زیر ساختهای لازم را به اتاق منعکس کنند چراکه در دبیرخانه اتاق که از اهداف اصلی آن حذف قواعد و مقررات مزاحم و دست و پا گیر کسب و کارها است امکان رفع این مشکلات وجود دارد . و ما انتظار داریم به دبیرخانه پیشنهاد دهید تا در دستور کار کمیسیون ماده ۷۶ قرار گیرد. در دبیرخانه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی می توان این مشکلات را طرح کرد و مسایلی که قابل حل نیست و یا در گیر بحرانهای اداری است در دستور کار شورای گفتگو قرار گیرد و برای صنعت لیزینگ گام اساسی برداریم و از طرفی این انتظار وجود دارد که انجمن شرکت های لیزینگ شرایط را برای رفع نگرانی های که در جامعه وجود دارد و مشکلاتی که ممکن است همکاران شما ایجاد کرده باشند و تصمیماتي که سیستم های نظارتی می گیرند که شامل همه شرکت های لیزینگ می شود و به صلاح شرکت ها نیست. نیز رفع شود.
وی تصریح کرد: کار کارشناسی باید در این صنعت صورت پذیرد و بايد اندازه این صنعت نشان داده شود و برای رییس کل بانک مرکزی و یا رییس اتاق بازرگانی گزارش مقایسه ای از صنعت لیزینگ در جهان و ایران را ارایه دهیم و اینگه ببینیم در زنجیره تامین مالی کشورهای توسعه یافته صنعت لیزینگ چقدر اهمیت داردو در كشور ما چگونه است و مجموعه اتاق در ارایه بخش توانمندی این صنعت می تواند حامی قوی برای این مجموعه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار