کد خبر: ۶۵۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 05 September 2018

636553511295117843

تابناک / صادق زیبا کلام در یادداشتی با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان گیلان خواستار الگو برداری گیلانی ها از سایت بازیافت کرمانشاه شد.


یادداشت زیبا کلام به این شرح است :
سلام دوستان عزیز گیلانی ام
حتما می دانید که به رشت و محیط زیست آن همواره علاقه ویژه ای داشته ام.تلاش زیادی کرده ام که برای بهبود محیط زیست استان گامی بردارم. متاسفانه آبی از تلاش های قبلی ام گرم نشد.اما ناامید نشدم. اینبار بسروقت حضرت دکتر نوبخت رفته و به آن بت عیار دخیل بسته ام.
مشارالیه را ترغیب کرده ام که برای کمک به بهبود محیط زیست گیلان که واقعا وضع فلاکت باری دارد گامی بردارند.عرض کردم گیلان دارد از زباله خفه می شود و کمترین اقدام، ایجاد چند دستگاه بازیافت زباله در رشت و شهرهای دیگر استان است.من نمی دانم دستگاه بازیافت زباله در استان گیلان وجود دارد یا نه؟ فکرکنم در بهترین حالت سوزانده می شود؟
ممنون می شوم اگر اطلاعات اولیه ای درخصوص حجم زباله در رشت و اینکه در کجاها دفن می شوند برایم ارسال دارید. جناب دکتر نوبخت خوشبختانه در اصول موافقت کرده اند و قرار شده در گام اول ایشان را به کرمانشاه ببرم و مشابه واحد بازیافت زباله که به همت بانوی بزرگوار دکتر هایده شیرزادی و کمک آلمانی ها در آنجا ساخته اند یک یا چند دستگاه در گیلان تاسیس کنیم.ایشان موافقت کرده اند که بمنظور بازدید واحد مربوطه به کرمانشاه برویم. ممکنه این تلاش هایم هم مثل تلاش های قبلیم در زمان تصدی خانم دکترمعصومه ابتکار در سازمان محیط زیست و استانداری آقای دکتر نجفی به هیچ کجا نرسد. اما دست کم تلاشم را کرده ام.
چون شما عزیزان در رشت خیلی بهتر از من واقفید که مسئله آلودگی آبهای زیرزمینی درنتیجه نفوذ شیرابه های ناشی از دفن زباله در سه استان‌گلستان،مازندران و گیلان واقعا جدی است.هر اطلاعات و کمکی بکنید صواب دارد.فقط دوستان فراموش نکنید نه دنیا را قرار است از نو بسازیم، نه بشریت را نجات دهیم، نه ایران را گلستان کنیم و نه حتی هیچ یک از مسائل ابتدایی و پیش پا افتاده گیلان را حل کنیم.
غایت بلند پروازی مان زباله های رشت است(تازه این را هم معلوم نیست عرضه داشته باشم تحقق ببخشم).

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار