رئیس هیأت دوچرخه‌سواری فارس گفت: فرانک پرتوآذر، دوچرخه‌سوار شیرازی که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل پارگی زنجیرچرخ مقام چهارم را کسب کرد اکنون راهی مسابقات جهانی کراس کانتری سوئیس می‌شود.
کد خبر: ۶۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 06 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:هادی باشفاعت ضمن ابراز خرسندی از کسب مجوز برای حضور بانوی دوچرخه‌سوار شیرازی برای حضور در رقابت‌های جهانی دوچرخه‌سواری در سوئیس اظهار داشت: این مسابقات که به صورت سالانه برگزار می‌شود بالاترین سطح مسابقات در این رشته ورزشی است.

وی ادامه داد: جای خرسندی و افتخار برای استان فارس است که یک بانوی دوچرخه‌سوار محجبه را برای حضور در این رقابت‌ها راهی یک سطح جهانی می‌کند.

 

 

وی اضافه کرد: بر این اساس فرانک پرتوآذر در پی کسب مقام در مسابقات آسیایی جاکارتا از رتبه لازم برای حضور در این مسابقات جهانی برخوردار شده و در رشته کوهستان کراس کانتری به رقابت می‌پردازد.

باشفاعت حضور یک بانوی دوچرخه‌سوار از فارس را افتخاری برای هیات دوچرخه‌سواری ساتان و فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور دانست و اظهار کرد: شرکت در رقابت‌های جهانی دوچرخه‌سواری سوئیس امتیاز قابل توجهی برای این هیات و فدراسیون در کشور است.

رئیس هیات دوچرخه‌سواری فارس افزود: حضور در این رقابت‌ها همچنین فرصت مناسبی در اختیار این بانوی دوچرخه‌سوار قرار می‌دهد تا امتیاز و شانس لازم برای حضور در رقابت‌هایی همچون المپیک را نیز به دست آورد.

وی تاکید کرد: فرانک پرتوآذر، کاپیتان تیم ملی دوچرخه سواری بانوان کوهستان ایران نیز هست که در رقابت‌های سوئیس در رشته کراس کانتری که زیرمجموعه‌ای از دوچرخه‌سواری کوهستان است شرکت می‌کند.

باشفاعت با توصیف نوع رقابت در رشته کراس‌کانتری اعلام کرد: در این مسابقات از دوچرخه کوهستان استفاده می‌شود و یک مسیر دایره‌ای در کوه برای طی کردن در نظر گرفته می‌شود.

رئیس هیات دوچرخه سواری فارس افزود: بدین ترتیب دوچرخه‌سوار باید یک مسیر دایره شکل را 5 یا 6 دور طی کند و هر دور حدود 4 تا 6 کیلومتر است.

وی تاکید کرد: در این رشته با در نظر گرفتن مسیرهای سربالایی، سرپایینی و پیچ‌های متفاوت، مهارت دوچرخه‌سوار برای حفظ تعادل در این موارد نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار