صدا وسيماي فارس در ايام محرم ويژه برنامه هاي متعددي را تدارك ديده كه پخش مي كند.
کد خبر: ۶۵۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 09 September 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومي رسانه ملی: مراسم سوگواري عزاداران حسيني در ايام محرم در نقاط مختلف استان با پوشش گسترده راديويي و تلويزيوني با شكوه تمام به سمع و نظر مخاطبان مي رسد.

سيما:

برنامه "شب هاي شيدايي" به صورت زنده هرشب از شاه چراغ به مدت 120 دقيقه با انعكاس عزاداري عاشقان ابا عبدالله الحسين (ع) از سيماي فارس پخش مي شود.

در اين برنامه با بخش هاي مناسبتي ، پخش عزاداري هاي شهرستان هاي استان فارس از نقاط مختلف آباده، لارستان، گراش، داراب و جهرم، كازرون و استهبان با دعوت از كارشناسان خبره تلاش مي شود تا واقعه كربلا و عاشورا براي مخاطب تبيين شود.

همچنين با دعوت از شاعران عاشورايي، اشعار ناب شاعران برتر استان در سوگ اين واقعه عظيم سروده مي شود. در اين برنامه هنرمنداني كه در زمينه هاي مختلف به اين واقعه پرداخته اند، به مخاطبان معرفي مي شوند. معرفي كتب، فيلم ها، نمايشگاه هاي مرتبط ،معرفي هيات مذهبي از اهداف اين برنامه است،

"صبح پارسي" هر روز ساعت 8:45 تا 9:45 با رويكرد محرم و دعوت از پيرغلامان و هيات مذهبي و برنامه "كاشانه مهر" مرتبط با ايام محرم با بخش هاي كارشناسي، بيان واقعه عاشورا و حضور هيات مذهبي در برنامه هر روز از ساعت 10 صبح ، "برنامه "نگاه روز" با رويكرد محرم روزهاي زوج ، "پخش مستقيم همايش شيرخوارگان" جمعه از شبكه فارس و سراسري، پخش مستقيم "احلي من العسل"، " همايش زينبيون"، پخش مستقيم "چك چكو" از استهبان، پوشش "نمازظهر عاشورا و تاسوعا" از شبكه هاي سراسري و فارس و پخش مستقيم مراسم عزاداري مردم شيراز در محلات از ديگر برنامه هاي سيماي فارس در اين ايام است.

صدا:

" ويژه برنامه تاسوعا و عاشوراي حسيني" بصورت زنده از ساعت 9 تا 12 در روز تاسوعا به مدت 180 دقيقه به صورت زنده با هدف انعكاس عزاداري در شيراز و استان فارس درقالب گفتگو و تحليل قيام حسيني، " تكيه راديو" بصورت زنده از1 تا 11 محرم از ساعت 19:45 تا 20:55 با معرفي هيئت هاي عزاداري شيراز و استان، گفتگو با پيرغلامان حسيني،كارشناس مذهبي ،گزارش ، گلچين كلام بزرگان، نوحه خواني و مرثيه سرايي ، "نمايش شب" در ده قسمت با پرداختن به شخصيت هاي كربلا و وقايع عاشورا و همچنين داستانهاي امروزي با محتواي محرم به مدت 30 دقيقه از ساعت 22 تا 22:30، از جمله برنامه هاي راديوي فارس در ايام محرم است.

"چهارده پرده اشك" ساعت 15 تا 16 دردهه اول محرم با هدف معرفي اصحاب امام حسين(ع) و شرح حال آنها در واقعه كربلا ، "لب تشنگان عشق" از ساعت 16:40 تا 17 از دهه اول محرم، هر روز با معرفي پيرغلامان حسيني در شهر شيراز و استان فارس،"نينواي شعر" ساعت 14:45 تا 15 و دعوت از شاعران و برگزاري مشاعره با اشعار آييني و حال و هواي محرم، "چراغ هدايت" ازساعت 17:30 تا 18:00 با هدف تحليل قيام حضرت اباعبدالله الحسين (ع)، "پخش سخنراني " از 23 تا 23:30 در دهه اول محرم ،" كاروان نينوا" از 23:30 تا 24 هر شب، پخش "همايش شيرخوارگان حسيني" به صورت زنده از ساعت 9 تا 12 جمعه اول محرم و ... از ديگر اقدامات راديوي مركز در اين ايام است.

خبر:

تهيه گزارش برپايي خيمه هاي عزاداري زرقان، گزارش آمادگي مردم براي برپايي عزاداري ماه محرم ، گزارش آسيب هاي مداحي، گزارش تجلي محرم در آثار هنري، گزارش از هياتي كه در همه ايام سال مراسم مذهبي برگزار مي كند، گزارش شهيد اسكندري به عنوان شهيد بي سر،پخش عزاداري هاي هيات هاي مذهبي شيراز و شهرستان ها كه هر شب تصاوير عزاداري دو هيات مذهبي شيراز و دو هيات مذهبي شهرستان پخش مي شود،تهيه گزارش از سينه زني قطاري لارستاني ها، گزارش از مراسم چك چكو در استهبان (عصر عاشورا)، گزارش از تعزيه فسارود،گزارش هاي رويدادي مثل شيرخوارگان حسيني، گزارش روز تاسوعا و عاشورا و ... از برنامه هاي واحد خبر مركز فارس در ايام محرم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار