بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني وحرفه اي
برنامه هاي سازمان آموزش فني وحرفه اي کشور در سال 1394 به مناسبت بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملي کارآفريني و آموزش هاي فني وحرفه اي تشريح شد.
کد خبر: ۶۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 23 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ؛ محمدرضا سياباني مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي بمناسبت هفته بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملي كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي ، به تبيين برنامه هاي هفته مهارت، مهم ترين برنامه سند تحول مهارت اين سازمان در سال 94 پرداخت.

سياباني با اشاره به هفته ملي مهارت که از سوم تا نهم مرداد ماه به عنوان هفته مهارت نام گذاري شده است، بيان داشت: براي هفته آينده برنامه هاي متنوعي از سوي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي در نظر گرفته شده است.

وي روزهاي هفته مهارت را به ترتيب روز نخست به نام مردم، امام، رهبري و شهدا، روز دوم مربي، نخبگان مهارتي، اشتغال پايدار، روز سوم زنان، مهارت و تدبير، تعالي سبک زندگي، روز چهارم که همزمان با روز ملي مهارت است کارآفريني و ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي، روز پنجم توسعه بخش خصوصي، اقتدار ملي، توسعه پايدار، روز ششم دانشگاه، صنعت، افزايش توان ملي و روز هفتم به نام عدالت آموزشي، اميد و مهارت، افق چشم انداز 1404 نامگذاري شده است.

وي در ادامه گفت : اين اداره کل در نظر دارد با همکاري دستگاههاي همکار بتواند گوشه اي از توانمنديهاي آموزشهاي مهارتي در استان در دو بخش دولتي و خصوصي و به تبع آن نقش آموزشهاي فني و حرفه اي در توسعه پايدار پرداخت نمايد..

سياباني در خصوص طرح توانمندسازي آموزش مهارت روستاييان و عشاير، افزود: طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير و مناطق محروم و مرزي کشور با رويکرد اشتغال پايدار در سال 1393 در شوراي عالي اشتغال مصوب شد.

وي با بيان اينکه در هفته جاري مکانهايي براي آموزش هاي مهارتي در نظر گرفته شده که آموزش هاي مهارت را در اختيار مراجعه کنندگان قرار مي دهند از رونمايي دو طرح ملي شامل طرح ملي فاطر و انفال در هفته آينده خبر داد.

وي گفت : در طرح ملي فاطر (فرزندان ماهر ايران زمين طلايه داران توسعه) آموزش مهارت براي براي فرزندان کارکنان دولت انجام مي شود. بسته هاي آموزشي براي اين طرح در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: در طرح ملي انفال(آموزش فني و حرفه اي نياز مشارکت فعال اقتصادي زنان لازمه اشتغال و توسعه پايدار) زنان مي توانند در بسياري از رشته هايي که تاکنون مردان حضور فعالي داشته اند، ثبت نام کنند و از ظرفيت مراکز آموزشي ويژه برادران استفاده کنند.

وي همچنيني در تشريح برنامه هاي هفته مهارت در استان گفت : يکي از از عمده برنامه هاي اين اداره کل در سراسر استان طرح بازديد همگاني از مراکز آموزش فني و حرفه اي استان از تاريخ سوم لغايت نهم مرداد ماه خواهد بود که با فرهم شدن اين امکان فرصت مناسبي براي عمومي اقشار جامعه در جهت آشنايي با نحوه ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي خواهد بود.

سياباني در ادامه گفت : برگزاري گذرهاي مهارتي در آموزشگاههاي آزاد فني و حرفه اي استان يکي ديگر از ابتکارات اين سازمان بوده که خانواده هاي محترم و عموم اقشار مختلف جامعه با حضور در کارگاههاي آموزشي کوتاه مدت و يا به اصطلاح آموزشهاي کپسولي با مهارتهاي متنوع آموزشي آشنا شده و نگرش جديدي براي آنها ايجاد خواهد نمود.

مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان گفت : ارائه توانمندي هاي آموزشي در حوزه بخش خصوصي و بازوي غير دولتي اين سازمان با هدف تقويت اين بخش بوده و رويدادهاي خوبي که در اين حوزه صورت مي پذيرد در قالب نمايشگاه توامندي ارائه خواهد شد.

وي از عموم ملت شريف استان خواست با حضور در اين ويژه برنامه ها با آموزشهاي فني و حرفه اي آشنا شده و سعي در کسب مهارتهاي مورد نياز خود و جامعه نمايند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار