مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون مهاجران افغانستانی بیش از ۱۷ درصد مبتلایان به سل در خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
کد خبر: ۶۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 23 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محمد جعفر صادقی افزود: ابتلا به بیماری سل در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی طی پنج سال گذشته از ۲۲ به ۱۸ در یک صد هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.

وی بیان کرد: شیوع این بیماری در خراسان رضوی به دلیل نزدیک بودن به کشورهای افغانستان و پاکستان نسبت به میانگین کشوری آن بالاتر است و هم اکنون میانگین شیوع سل در کشور ۱۳ به ازای صد هزار نفر جمعیت می باشد.

وی موارد ابتلا به سل ریوی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۵۰۰ نفر در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این تعداد طی سالهای گذشته هر سال ۵۰ نفر کاهش یافته است.

صادقی با بیان اینکه بیماری سل به دو بخش سل ریوی و سل خارجی ریوی تقسیم می شود افزود: هر فرد مبتلا به سل ریوی قادر است بین هشت تا ۱۰ نفر را در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی به این بیماری مبتلا کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری سل به عنوان بزرگترین مسئله بهداشت جهانی مطرح است و اکنون برخی کشورهای همسایه ایران از نظر ابتلا به سل وضعیت خوبی ندارند.

وی با بیان اینکه سالانه ۹ میلیون مورد جدید ابتلا به سل در جهان رخ می دهد افزود: سالانه یک و نیم میلیون نفر به دلیل بیماری سل از بین می روند که بیشتر آنها مربوط به کشورهای در حال توسعه است.

وی مهم ترین علائم بیماری سل را شامل تب، سرفه، تعریق شبانه، احساس ضعف و بی حالی، کاهش وزن و کاهش اشتها عنوان کرد.

وی طول درمان بیماری سل را شش ماه ذکر کرد و گفت: تمام مراحل تشخیص و درمان بیماری سل در مراکز بهداشتی خراسان رضوی به صورت رایگان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار