جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به جرایم اینترنتی در استان همدان گفت: بالابردن سواد رسانه ای والدین تا۸۰ درصد مشکلات این حوزه را حل می کند.
کد خبر: ۶۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 24 July 2015

جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به جرایم اینترنتی در استان همدان گفت: بالابردن سواد رسانه ای والدین تا۸۰ درصد مشکلات این حوزه را حل می کند.

به گزارش مهر، فیروز سرخوش  در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه شناخت پیرامون ارتباطات در دنیای مجازی نیاز هر فرد در جامعه است، اظهار داشت: آنچه در دنیای کنونی در درون منازل فرزندان ما را تهدید می کند به مراتب بیش از تهدیدات خارج از خانه هاست.

وی با بیان اینکه در گذشته خانواده ها به دنبال آن بودند که فرزندان خود را از افراد ناسالم در جامعه دور نگهدارند، افزود: اکنون آسیب هایی که به وسیله اینترنت از طریق موبایل و رایانه به افراد و در پی آن به خانواده و جامعه می رسد متفاوت با نوع آسیب پذیری در گذشته است.

جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به آمار جزئی از پرونده هایی که در این خصوص در پلیس فتا تشکیل می شود، گفت: بیش از ۸۰ درصد جرایمی که در خصوص جرایم اینترنتی در سطح همدان رخ داده مربوط به مناطق بالای شهر بوده است.

سرخوش نهاد با تاکید بر این مطلب که این درصد هم گروه مجرمین و هم آسیب دیدگان را شامل می شود، ادامه داد: آمار این جرایم در خانواده های متمولی که سواد رسانه ای کمتری نسبت به سایرین داشته اند بیشتر بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به تاریخچه ایجاد اینترنت در دهه ۱۹۶۰ میلادی اشاره و عنوان کرد: اینترنت در سال ۱۳۷۲ به سرعت وارد ایران شد و ایران جزو نخستین کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس بود که به این فناوری مجهز شد.

جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان همچنین به تشکیل پلیس فتا در سال ۱۳۸۹ در کشور اشاره کرد و افزود: در تمام این مدت دشمن هر لحظه موضوعی برای عرضه دارد.

سرخوش نهاد با اعلام اینکه نمی گوییم که اینترنت بد است بلکه می تواند بسیار مفید هم باشد، گفت: به عنوان مجری قانون موظفیم مشکلاتی که در پی استفاده از این فناوری برای مردم ایجاد می شود را به آنها گوشزد کنیم.

وی با اشاره به شگرد دشمن در ارائه بحث ها و موضوعاتی به شکل اینترنتی همچون ازدواج سفید، جشن طلاق، ورود زنان به ورزشگاه ها، ورود سگ به زندگی و جمع خانوادگی و بسیاری موضوعات دیگر، یادآور شد: به دنبال آن شبکه های بزرگ دنیا به شدت موضوعی را تبلیغ می کنند و پس از جذب افراد به موضوع مورد نظر، مسئله جدیدی را طرح می کنند.

جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با تاکید براینکه خانواده ها می توانند از ورود فرزندان خود به سونامی اعتیاد اینترنتی جلوگیری کنند، افزود: باید در مقابل هجمه های دشمن ایستادگی کرد چرا که کمترین عوارض این اعتیاد برای فرزندان افسردگی، ضعف و زودرنجی است.

سرخوش نهاد با اعلام اینکه بالابردن سواد رسانه ای والدین می تواند ۸۰ درصد این مشکلات را حل کند، عنوان کرد: بالا بردن سواد رسانه ای به این معناست که بدانیم در برابر چه موجی از رسانه قرار گیریم تا کمترین آسیب با بیشترین سود را ببریم.

وی همچنین اظهار داشت: والدین رایانه فرزندان خود را در محلی قرار دهند که بر آن کنترل و توجه داشته باشند.

جانشین رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به بخشی دیگر از جرایم که مربوط به برداشت های غیر مجاز از حساب های بانکی است، گفت: مردم در هنگام خرید های اینترنتی، پرداخت قبوض و ... موارد ایمنی را رعایت نمایند تا گرفتار کلاهبرداری معروف به کلاهبرداری کارت به کارت نشوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار