مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به واحدهای بوم‌گردی استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 26 September 2018

«عليرضا قربانیان» در مورد اين خبر تصريح كرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان‌های بالقوه فرهنگی و تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی با هدف تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی و افزایش میزان کسب و کار محلی از جمله توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و استانداری، تسهیلاتی برای مرمت و ساخت واحدهای بوم‌گردی در روستاها پرداخت می‌شود.

وی با بيان اين كه تسهیلات مذكور در دو بخش مرمت و ساخت اقامتگاه‌هاي بوم‌گردي پرداخت مي‌شود، عنوان كرد: به منظور مرمت واحدهای بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری 15 میلیون تومان تسهيلات با سود چهار درصد با بازپرداخت 60 ماهه و براي ساخت اين واحدها نيز 25 میلیون تومان با سود پنج درصد با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در این راستا تاکنون به 46 واحد تسهیلات جهت مرمت واحدهای بوم‌گردی روستایی استان که جمعاً مبلغی بالغ بر 690 میلیون تومان می‌باشد، پرداخت شده است.

وی یادآور شد: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و تشکیل پرونده و تأیید در کمیته توسعه بوم‌گردی روستایی استان و مرکز، توسط بنیاد مسکن از این تسهیلات برخوردار شوند.

اين مسئول اظهار كرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با توسعه بوم‌گردی و گردشگری در این مناطق می‌توان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد و امیدواریم توسعه این صنعت باعث رونق و پویایی روستاها از جمله اقتصاد روستاییان شود.

قربانیان در پایان تاکید كرد: با توجه به تفاهم‌نامه مذكور و برای تقویت بوم‌گردی در روستاها، تسهیلات مذكور با اولويت روستاهاي گردشگري به متقاضیان پرداخت می‌شود که این اقدام مهم فرصت مغتمی برای افرادی که تمایل دارند واحد بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری ايجاد کنند، خواهد بود و تحقق این امر نتایج درخشانی را به دنبال دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار