معاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: نزدیک به یک سوم کل تلفات ناشی از تصادفات به موتورسواران در راه‌ها در حوزه برون‌شهری به خراسان رضوی اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 25 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: در سال 93 از 791 نفر متوفیان ناشی از سوانح رانندگی 218 نفر معادل 28 درصد مربوط به موتورسوران است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط فوتی موتورسواران از کل تلفات در کشور، برابر با 18 درصد است و متاسفانه استان خراسان رضوی به همراه استان فارس از متوسط کشوری بالاتر بوده و بیشترین تعداد تلفات در موتورسواران را به خود اختصاص داده‌اند.

شهامت، مهم‌ترین علل رخ دادن این گونه حوادث را عبور از مسیرهای غیرمجاز، انجام رفتارهای غیر‌ایمن و نقص سیستم روشنایی موتور در شب عنوان کرد و گفت: عمدتا به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتورسیکلت، ضربه به سر عامل 70 درصد فوت موتوسواران در تصادفات جاده‌ای بوده است.

معاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی بیان داشت: از آنجا که تعداد تلفات این گروه از کاربران راه نسبت به سال 92 بیش از 5 درصد افزایش داشته لذا داشتن برنامه‌ای جامع، منظم و مداوم برای اجرای اقدامات پیشگیرانه امری بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و در همین راستا طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در سال‌های اخیر توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار