کد خبر: ۶۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 25 July 2015
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز از استقرار ویترین‌های صنایع دستی درادارات و دستگاه‌های استان خبرداد.
سعید امینی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز‌، اظهار کرد: درحال حاضرسه هزار کارگاه صنایع دستی انفرادی کوچک در استان البرز فعال است.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان صنایع دستی که به صورت انفرادی فعالیت دارند معمولا بخشی از فضای منزل خود را به کارگاه تبدیل کرده‌اند و یا کارگاه کوچکی خریداری و یا اجاره کرده و درآن فعالیت می‌کنند.
امینی افزود: علاوه برکارگاه‌های انفرادی بیش از 300 کارگاه گروهی صنایع دستی نیزدر استان فعال است که در هریک از این کارگاه‌ها بین دو تا پنج نفرمشغول کارهستند.
وی با اشاره به ضرورت آشناسازی مردم با هنراصیل هنرمندان صنایع دستی کار استان گفت: باید شرایط درگیرشدن مردم با صنایع دستی ایجاد شود تا شاهد رونق بازار فروش این آثار باشیم.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان البرز ابراز کرد: برپایی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی صنایع دستی و همچنین استقرار ویترین‌های صنایع دستی در ادارات و دستگاه‌ها نفش به سزایی درتحقق این هدف دارد.
این مسئول تصریح کرد: ازچندی پیش ویترین‌هایی دراداراتی که رفت و آمد صادرکنندگان کالا درآنها زیاد است مثل اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دایرشده است.
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان  البرز اضافه کرد: دراین ویترین‌ها آثاری از هنرمندان صنایع دستی کاراستان به نمایش گذاشته شده است.
وی اظهارکرد: با این کار صادرکنندگان با صنایع دستی استان آشنا شده و زمینه صادرات بیش از پیش این تولیدات به کشورهای دیگر فراهم می‌شود.
امینی در پایان گفت: بدون شک صادرات صنایع دستی هم باعث ارزآوری به استان می‌شود وهم انگیزه مضاعفی درهنرمندان برای تولید آثار فاخر ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار