کد خبر: ۶۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 25 July 2015

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرزگفت: جشنواره اقوام ایرانی همزمان با روز جهانی گردشگری خبر داد.
احمد ترکاشوند درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، اظهارکرد: این جشنواره مهرماه امسال همزمان با روز جهانی گردشگری در مجموعه کاخ مروارید افتتاح می‌شود.
وی افزود: هرچند مکان اصلی برگزاری این جشنواره مجموعه کاخ مروارید است ولی با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل ارشاد و شهرداری‌ها بنا شده این جشنواره درتمامی شهرستان‌ها برگزار شود.
ترکاشوند ادامه داد: این جشنواره که هفت روز ادامه دارد زمینه توجه بیشتر به اقوام مختلفی که دراستان البرز به عنوان ایران کوچک زندگی می‌کنند را فراهم می‌کند.
این مسئول افزود: دراستان البرز قومیت‌ها واقوام مختلف زندگی می‌کنند که بسیاری ازآنها با آداب و رسوم و فرهنگ بومی یکدیگر آشنا نیستند.
ترکاشوند یادآورشد: باید شرایط ایجاد شود که مردم به ویژه نسل جوان با ریشه‌های فرهنگی خود آشنا شوند که بدون شک برگزاری جشنواره اقوام به تحقق این هدف کمک می‌کند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز در پایان گفت: البرز مینیاتوری از اقوام مختلف ایرانی است بنابراین نباید اجازه دهیم فرهنگ و اداب رسوم ساکنان آن که در واقع نمادی از کل کشور هستند، به فراموشی سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار