دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی:
-استاندار آذربایجان شرقی گفت : تاریخ مطبوعات آذربایجان به خصوص تبریز غنای تولیدات مطبوعات را در دل خود ثبت و ضبط کرده است .
کد خبر: ۶۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۳ 26 July 2015

اسماعیل جبارزاده در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره سراسری کاریکاتور مطبوعاتی ،اظهار کرد : بر این اساس نخستین طنز های مطبوعات کشور در این خطه بر روی صفحات روزنامه ها نقش بسته است .

وی همچنین بیان داشت : روزنامه های مکتوب همواره قوت و گستردگی ادبیات فکاهی ، طنز و کاریکاتور را نمایان کرده و جامعه امروز ما نیز در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیازمند زبان طنز برای بیان موضوعات است .

جبارزاده افزود : طنز و کاریکاتور با ظرافت و لطافت خاصی خبرها و رویدادها را اطلاع رسانی می کند و در ایجاد روحیه نشاط در جامعه موثر می باشد .

وی میدان داری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد این گونه حرکت ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت : کاریکاتور مطبوعاتی می تواند همانند مطالب جدی رسانه های مکتوب و کاغذی در کنار انتقال اخبار و اطلاعات با ارایه آثار عمیق و تاثیرگذار در ارتقای سطح آگاهی جامعه ایفای نقش کنند .

استاندار آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد : هنرمندان به عنوان بازوی توانمند حوزه فرهنگ باید حمایت شوند تا با آثار جذاب و پرمحتوای خود در پویایی و به روز رسانی افکارعمومی و رهایی جامعه از سیاه نمایی و جلوگیری از ایجاد شایعه و غیره در جامعه نقش مثبت و موثر ایفا کنند .

جبارزاده با ابراز امیدواری برای استمرار یافتن این جشنواره در سال های آینده اظهار کرد : برگزاری این نوع جشنواره های سراسری با محوریت آذربایجان شرقی قابل ستایش است که در اثر تلاش ها و خوش فکری هنرمندان استان و در کنار آن حمایت های متولیان این حوزه بدست آمده است .

اختتامیه و معرفی نفرات برتر و برگزیده نخستین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور مطبوعات هفدهم مرداد امسال همزمان با روز خبرنگار در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار