روحانی در جمع مردم سنندج؛
وی با بیان اینکه کردستان سرزمینی است که همواره رای به مردم‌سالاری و اعتدال داده است، اظهار داشت: کردستان در 24 خرداد 92، حماسه آفرید و با 72 درصد مردمش به مسیر اعتدال و تعامل رای داد، کردستانی به امید در مسیر تدبیر رای داده است.
کد خبر: ۶۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 26 July 2015
به گزارش تابناک گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم سنندج با اشاره به مردم کردستان گفت: کردستان، سرزمین دلاورخیز، سرزمین زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی ایران سربلند، سرزمین پیروان خدا و قرآن مجید و سرزمین پیروان امامان صالح و پیروان امام شافعی، سرزمین مقاومت و ایستادگی و نمونه‌ای ماندگار از میهن‌دوستی ایران عزیز آن هم در طول هشت سال جنگ تحمیلی است که ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه کردستان سرزمینی است که همواره رای به مردم‌سالاری و اعتدال داده است، اظهار داشت: کردستان در 24 خرداد 92، حماسه آفرید و با 72 درصد مردمش به مسیر اعتدال و تعامل رای داد، کردستانی به امید در مسیر تدبیر رای داده است.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم کردستان سر تواضع فرو می‌آورد، تصریح کرد: دولت همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت و رئیس جمهور نیز مسائل کردستان را با جدیت دنبال می‌کند.

روحانی ادامه داد: استقبال پر شور شما نمونه‌ای از پیوند مبارک میان مردم و دولت یازدهم است و من به همه مردم کردستان درود می‌فرستم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز، روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است، خاطرنشان کرد: مردم پس از 12 سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق و مذاکره٬ توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند.

وی افزود: دیپلمات‌ها که فرزندان رشیدو قهرمان شما هستند؛ در برابر شش قدرت بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند. چه کسی فکر می‌کرد که همه قدرت‌ها بگویند که ایران انرژی هسته‌ای نباید داشته باشد ولی شما با مقاومت‌تان توانستید جهان را تسلیم کنید.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه از انرژی هسته‌ای مهمتر انرژی ملت ایران است، ابراز داشت: شما با قهرمانی‌تان و ایستادگی‌تان توانستید کاری بکنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف کند که ایران تسلیم‌ناپذیر خواهد بود. اینکه وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنا به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید این به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز با اتکا به خدا در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است

رئیس‌جمهور گفت: آنچه ما به دست آوردیم نصرت خدا، ایستادگی مردم باایمان و انسجام وحدت در میان تمام ملت ایران بود. ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد٬ چراکه شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه ما پیرو قرانی هستیم که به ما گفته مومنان با یکدیگر برادرند٬ گفت: ما برابر و برادریم اگر کسی می‌خواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد٬ خطا کرده٬ اگر کسی می‌خواهد بین کرد و فارس، ترک و بلوچ فرقی بگذارد٬ اشتباه کرده ما همه یک ملت هستیم و برابر همه دشمنان‌مان دست واحدیم؛ ایران سرزمین  همه ماست.

روحانی با تاکید بر اینکه کردستان چشم سرزمین ایران است٬ گفت: این استان دیده‌بان ایران بوده و هست چشم بصیر و بینای ملت ایران است. شما امروز می‌بینید که با همت شما و با ایستادگی و مقاومت شما به حول و قوه الهی ایران٬ ما امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در تمام منطقه هستیم.

وی افزود: شما می‌بینید ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند٬ بلکه از بغداد و اربیل هم محافظت می‌کند. اگر ملت ایران و دلاوران جمهوری اسلامی نبودند٬ امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود. ملت ایران پشتیبان همه ملت‌های مظلوم است.

روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که از سنندج دفاع می‌کنیم٬ از اردبیل و سلیمانیه و حتی تمام سرزمین‌های منطقه که مورد تجاوز قرار گیرند نیز محافظت خواهیم کرد و از ملت‌های مظلوم دفاع می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تمام منطقه را با وحدت و انسجام از تروریست‌ها پاک خواهیم کرد٬ گفت: ما  ملت بزرگی هستیم که مهمترین مساله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کردیم و قادریم سایر مسائل منطقه و جهان را پای میز مذاکره  و منطق حل‌وفصل کنیم.

وی گفت: ما در جایگاهی قرار داریم که به دنیا گفتیم با فشار تهدید و تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تهدید کنید.

روحانی در ادامه افزود: امروز ایران در جایگاهی قرار گرفته که دنیا متوجه شده با تهدید و فشار نمی‌تواند ملتش را تسلیم کند.

وی افزود: جهان در برابر خاص و ایستادگی ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و ما به خاطر وحدت ملت و حمایت رهبر این راه را به خوبی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه طرف مقابل در کشور خود با مشکلات فراوانی روبرو و به خاطر این مشکلات در بیان حرف‌ها دچار مشکلات نابجایی می‌شود خطاب به مسئولان و سیاسیون دولت آمریکا گفت: تصمیم بگیرید و منصفانه تصمیمگیری کنید آن روزی که از آن حرف می زنید پایه هایش درهم شکسته است و یک راه وجود دارد و آن تکریم و فروتنی مقابل ملت ایران است و ما به راه خود ادامه می دهیم تا همه ظلم ها را از سر ملت ایران برداریم.

روحانی افزود: مردم باید از حقوق خود در سطوح مختلف استفاده کنند وما باید شرایطی بوجود آوریم که مسیر توسعه و پیشرفت آنها فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه همچنان اقتصاد مقاومتی ادامه خواهد داشت گفت: ما شرایطی را نمی خواهیم که ایران سرزمین کالاهای بیگانه باشد. ما کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و صادرات کالا با همت و ایستادگی مردم باشد.

رئیس جمهور در ادامه به بیان وعده ها و برنامه های خود درباره  استان کردستان پرداخت و گفت: حوادثی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد و سیلاب خساراتی را به هموطنان ما در کردستان به ویژه در سقز و دیواندره واردکرد باعث تاسف و تاثر ما شد.

روحانی با اشاره به اینکه چند روز پیش نیز اعلام کرده‌ایم باید در پیش بینی حوادث غیرمترقبه بهتر رفتار کنیم و مردم را آماده کنیم که خسارات حوادث مشابه کاهش یابد٬ گفت: در دولت برنامه‌هایی در این زمینه در دست اجراست.

رئیس جمهور به طرح‌های دولت برای کردستان به خصوص طرح های سال 94 و 95 اشاره کرد و گفت: در بخش حمل و نقل 342 میلیارد تومان برای راه‌های اصلی و فرعی استانی اختصاص داده شده که تفصیل آن در شورای اداری تصویب خواهد شد٬ اما دو سه پروژه مهم آن فاز دوم اتوبان میاندوآب به کرمانشاه است که با بودجه 220 میلیارد تومانی در سال 94 و 95 اجرایی خواهد شد.

روحانی تکمیل باند دوم همدان-سنندج با بودجه 21 میلیاردی و برنامه‌ریزی برای حل مشکل گردنه صلوات آباد با کمک بخش دولتی یا خصوصی را یکی دیگر از برنامه های دولت در قسمت راه معرفی کرد و ادامه داد: مسئله سوم در خصوص راه اصلی سنندج به مریوان است که برای آن 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ان‌شاءلله در تلاش هستیم در سال 94 و 95 این راه را هم تکمیل کرده و همچنین برای احداث 450 کیلومتر راه‌های روستایی نیز در سراسر استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در بخش آب و کشاورزی دولت با اعتبار 431 میلیارد تومان فعالیت خود در این حوزه را دنبال خواهد کرد. خوشبختانه دولت سرمایه‌گذاری بی‌سابقه‌ای را در مدیریت منابع آب استان انجام داده که بر این اساس به‌غیر از سدهای کنونی 11 سد جدید نیز در دست اجرا داریم که قالب آنها به لحاظ پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی خود به سر می‌برد. که از این تعداد احداث 7 سد تا پایان سال جاری و حداکثر در سال 95 به پایان خواهد رسید٬ به‌علاوه در همین مدت سدهای سورال،‌ باران و زیویه نیز افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد و آب‌رسانی به شهرهای سیران، بانه و به‌ویژه سنندج انجام خواهد گرفت تا به حول و قوه الهی مشکلات کم آبی مردم برطرف شود٬ ضمن اینکه افتتاح سد سنندج همین امروز صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: همچنین 46 میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب شهرهای مریوان، بیجار،‌ حسن آباد و کامیاران اختصاص یافته است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در کشور 42 درصد طرح های تاسیسات فاضلاب اجرا شده و استان کردستان با اجرای 92 درصد در رتبه نخست کشور قرار دارد.

روحانی ادامه داد: همانطور که می‌دانید ظرفیت تولید برق در این استان دو برابر مصرف آن است و استان کردستان مقادیر قابل توجهی از منابع تولیدی برق خود را به دیگر استان‌های کشور و حتی به کشورهای خارجی صادر می‌کند.

وی افزود: در جریان همین سفر اجرای طرح نیروگاه برق‌ـآبی داریان نیز با ظرفیت 210 مگاوات آغاز شد و انشاله تا سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس‌جمهور تصر یح کرد: در زمینه کشاورزی 20 هزار هکتار از اراضی شیب‌دار طی سال‌های گذشته اجرایی و عملیاتی شده و ان‌شاءالله در سال‌های آتی نیز 6 هزار هکتار دیگر اجرایی خواهد شد و آبیاری تحت فشار همچون گذشته ادامه خواهد یافت.

روحانی با اشاره به درصد بیکاری در استان ابراز امیدواری کرد: که این طرح‌ها در اشتغال‌زایی استان یاری برساند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و سلامت استان کردستان برای دولت٬ یادآور شد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده بیمارستان سقز با بودجه 20 میلیارد تومانی تکمیل خواهد شد و همچنین با فروش بیمارستان مریوان بودجه لازم برای ساخت بیمارستان جدیدی در این شهر تامین خواهد شد.

رئیس دولت یازدهم خاطر نشان کرد:  همچنین در این سفر ده میلیارد تومان برای احداث ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی و نیز ده میلیارد دیگر برای ساخت دانشگاه در حوزه صنعت ومعدن اختصاص خواهد یافت.

وی با اشاره به جاذبه‌های فراوان طبیعی استان کردستان گفت: در این سفر ده میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اختصاص یافت و در سال‌های 94 و 95 مجموعا 9 پروژه بزرگ در زمینه گردشگری به تصویب و اجرا خواهد رسید.

رئیس جمهور تصریح کرد: در حوزه صنعت و معدن نیز طرح‌هایی در دست اجراست و همچنین تسهیلات ریالی لازم برای تجهیز و توسعه طرح‌های کلان در بخش صنعت و معدن اختصاص یافته که به زودی درباره آن نیز اطلاع‌رسانی انجام می‌گیرد.

روحانی در پایان اعلام کرد: در مجموع برای استان کردستان اجرای 31 طرح و پروژه با اعتبار 880 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ان‌شاالله همه این 31 طرح و پروژه در سال‌های 94 و 95 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار