نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اکثر مدیران اجرایی فعلی استان فارس به جای شم تولیدی و صنعتی نگاه صرف تجاری دارند.و باید در زمین هایی که در این مدت از شدت کم آبی فروکش کرده ان مدیریت اصولی پیاده کرد
کد خبر: ۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸ 21 February 2015

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در استان فارس اظهار کرد: تعداد دشت‌های ممنوعه استان رو به افزایش است و بعضی از آن‌ها نیز چند سانتی‌متر فروکش کرده که به علت کم شدن حجم آب‌های زیرزمینی بسته شده‌اند و باید در این زمینه مدیریت اصولی پیاده شود.

وی وضعیت اشتغال در استان فارس را نگران‌کننده دانست و اضافه کرد: اغلب شم تجاری مدیران اجرایی استان بر نگاه تولیدی و صنعتیغلبه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در دهه مبارک فجر امسال تصریح کرد: افتتاح طرح‌ها در فارس بسیار در سطح پایینی بود که قابل مقایسه با دیگر نقاط مانند تبریز و کرمان که بهره‌برداری از انجین‌های دیزلی و یا کارخانه‌های فولاد داشتند، اندک و ناچیز بود.

ذوالانوار با تاکید بر حفظ واحدهای صنعتی موجود در استان فارساضافه کرد: این مهم یا در توان و یا مورد توجه مدیران فعلی استان نیست.

وی با بیان اینکه شیراز قرار بود قطب الکترونیک کشور باشد اما دولت‌ها به ‌اندازه‌ای در این زمینه واردات داشته‌اند که مخابرات راه دورکشور در شیراز را به تعطیلی کشاندند و کارخانه زیمنس نیز در آستانه بسته شدن قرار دارد، گفت:بیش ازدو هزار نفر در این واحدها اشتغال داشته‌اند به این معنی که چرخ زندگیدو هزار خانوار را می‌چرخانده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد کم باقی‌مانده کارکنان زیمنس نیز چند ماهی است که حقوق نگرفته‌اند، تصریح کرد: وزارت صنایع نیز به این موضوع توجهی ندارد، در عین ‌حالی که مسئله را بارها پیگیری کرده‌ایم.

ذوالانوار افزود: کارخانه پارس کمپرسور شیراز که یکی از بانک‌ها عمده سهام آن را خریداری کرده استنزدیک به 15 سالمی‌شود که افتتاح شده استاما حتی یکسال نیز کار نکرده چراکه باید سامانه تامین گاز این کارخانه تغییر می‌کرد که تاکنون در این مورد اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله کارخانه پارس کمپرسور در پیچ‌های حقوقی‌ گیر کرده است، ادامه داد: این کارخانه ظرفیت 800 نیروی کار را دارد اما همچنان کمپرسور از خارج وارد می‌شود؛ در صورتی که با راه‌اندازی آن قادر خواهد بود سالانه حدوددو میلیون کمپرسور را تولید کند.

وی با اشاره به اینکه به ‌خاطر منافع واردکنندگان کمپرسور این کارخانه که در ابتدای جاده شیراز – بوشهر قرار دارد، همچنان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، گفت: این کارخانه دارای تجهیزات بسیاری است اما نیاز به تغییرات کمی دارد تا 800 خانوار را بتواند سامان دهد.

ذوالانوار همچنین با اشاره به اینکه تجهیزات کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز نیز در حال انتقال به خارج از استان فارس است، خاطرنشان کرد: این موضوع را چند بار به وزارت صنایع تذکر داده‌ایم حتی از طریق رادیو مجلس با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز صحبت شده، اما تجهیزات بسیاری از آن به بهبهان منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز نیز در آستانه تعطیلی قرار دارد، اضافه کرد: این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز زمین مورد نیاز را خریداری کرده، اما هیچ‌یک از تجهیزات آن تاکنون به این منطقه منتقل نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان ارشد فارس نباید بگذارند کارخانه‌های موجود در استان به تعطیلی کشیده شود، اظهار کرد: این معضل علاوه ‌بر صدمه به اشتغال این استان، موجب وارد شدنضرر بهبازنشستگان سهام‌دار آن نیز می‌شود که جای نگرانی جدی دارد.

وی در مورد کارخانه آزمایش مرودشت نیز خاطرنشان کرد: چند بار مسئولان موظف را به این کارخانه آورده‌ایم که از نزدیک ازآن بازدید کنند تا از قرار گرفتن در حالت مرگ و زندگی نجات یابد، که در این موارد مسئولان فارس باید هم از اوضاع این‌گونه کارخانه‌ها مطلع بوده و هم اینکه انگیزه داشته باشند و اجازه ندهند به تعطیلی کشانده شود.

ذوالانوار از بلاتکلیفی سه ساختمان بزرگ از زمانقبل از انقلابتاکنون در کارخانجات صاایران شیراز خبر داد و گفت: 600 دکترا و کارشناس ارشد در این ساختمان‌ها شرکتی را تشکیل دادند که اگر دولت آن‌ها را در بازار کار جاری و ساری کند هم اشتغال ایجاد شده و هم در شکستن تحریم‌ها موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: قرار بود استانداری و وزارت دفاع مبالغی را بدهند تا 900 فارغ‌التحصیل در مقاطع تحصیلی بالا در دو مجموعه کنار آن شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند و مستقر شوند چراکه هرکدام از این ساختمان‌ها ظرفیت حدود یک‌هزار اشتغال را دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کم‌رقیب و یا بی‌رقیب هستند چراکه سرمایه اصلی آن‌ها فکر و اندیشه است و اختراعات و ابتکاراتی دارند که تازه وارد عرصه تولید می‌شود،تصریح کرد: چرا درکارخانه آزمایش مرودشت با داشتن 6 هزار مکان مسقف حتی 60 نفر هم کار نمی‌کنند؛ با توجه به راه‌های قانونی که وجود دارد دولت می‌تواند با مدیریت حمایتی این کارخانه را به دیگران واگذار کند تا بتوانند از تمام ظرفیت‌های موجود آن استفاده کردهو ایجاد اشتغال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار