سخنگوی شورای شهر یزد:
سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه دلیلی برای عجله کردن در انتخاب شهردار یزد وجود ندارد، گفت: در چنین انتخاب‌های مهمی نباید شتابزده عمل کرد.
کد خبر: ۶۷۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 24 October 2018

محسن عباسی‌هرفته با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر یزد یک مهلت قانونی سه‌ماهه دارند که در آن مهلت قانونی باید شهردار را انتخاب کنند، گفت: هنوز از آن مهلت ۲۰ روز گذشته و ما وقت کافی برای انتخاب شهردار داریم و دلیلی برای عجله کردن ندارد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰ نفر افراد مختلف و درزمینهٔ مختلف رزومه‌های آن‌ها جمع‌آوری‌شده است، افزود: رزومه‌های این افراد در حال بررسی شدن است و احتمالاً این هفته و اوایل هفته آینده از آن‌ها دعوت می‌شود تا برای مصاحبه به شورای اسلامی شهر بیایند.

سخنگوی شورای شهر یزد بابیان اینکه از افرادی که برای مصاحبه می‌آیند و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند، درنهایت باید یک نفر را به‌عنوان شهردار انتخاب کنیم، تصریح کرد: دلیلی برای عجله کردن انتخاب شهردار وجود ندارد و هنوز برای انتخاب شهردار فرصت هست.

عباسی‌هرفته با اشاره به اینکه نباید در همچون انتخاب‌هایی شتاب‌زده عمل کرد که خسارت آن در آینده بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: ضمن اینکه شهردار باید سوابق کار و رزومه خوبی داشته باشد، باید یک نگاه مدرن و مدیریت شهری به شهر یزد داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه مدیریت شهری بحث پیشرفته‌ای در دنیا است، ابراز داشت: امروز مدیران شهری با استفاده از مشارکت اجتماعی و بهره گرفتن از تمام توان شهر، باید یک مدیریت روزآمد و کارآمدی را بکار گیرند.

این مقام مسئول بابیان اینکه شهردار نباید نگاه قدیمی و کهنه به شهر داشته باشد و صرفاً از طریق پروژه‌های عمرانی بدون ارتباط با مردم شهر را مدیریت کند، عنوان کرد: شهردار آینده باید شهر را به‌عنوان یک موجود زنده بشناسد که شهروندان در آن شهرداری حقوق مختلف و متنوعی دارند.

سخنگوی شورای شهر یزد جدی گرفتن مشارکت اجتماعی را از دیگر ویژگی‌های شهردار آینده دانست و بیان داشت: به بحث اجتماعی و فرهنگی پایبند و بافت تاریخی یزد را مدنظر داشته باشد که در حال حاضر به ثبت جهانی رسیده است.

عباسی‌هرفته با اشاره به اینکه نظرسنجی از مردم در خصوص شهردار آینده گرفته‌شده و مردم مشکلات شهری را بیان کردند، یادآور شد: ارتقا بافت تاریخی، ترافیک شهر، مسائل فرهنگی، بحث آب و پساب شهری و اتباع بیگانه مهم‌ترین محورهای هستند که شهردار آینده باید به‌طورجدی به آن‌ها بپردازد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار