موگرینی در مذاکرات خود در عربستان جزئیات توافق هسته ای ایران را شرح خواهد داد و این موضوع در کنار موضوعات سیاسی مهم مانند بحران سوریه و عراق و مسئله فلسطین بررسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 27 July 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در خلیج فارس گفت موگرینی در سفر امروز خود به عربستان جزئیات توافق هسته ای را با ایران شرح خواهد داد.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم فهیم الحامد از جده نوشت: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به عربستان سفر می کند. وی در این سفر یک روزه با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درخصوص راه های تقویت روابط عربستان و اتحادیه اروپا و توافق هسته ای ایران با کشورهای قدرتمند مذاکره و تازه ترین تحولات بحران سوریه و مسئله فلسطین را بررسی خواهد کرد.

عکاظ
 

آویسموس کاسوتو پولیس معاون رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در خلیج فارس به این روزنامه گفت:  موگرینی در مذاکرات خود در عربستان جزئیات توافق هسته ای ایران را شرح خواهد داد و این موضوع در کنار موضوعات سیاسی مهم مانند بحران سوریه و عراق و مسئله فلسطین بررسی خواهد شد.

منابع مستقر در اتحادیه اروپا  تاکید کردند موگرینی در دیدارهایی که با مقامات عربستان خواهد داشت، بر تمایل اتحادیه اروپا برای یافتن مکانیسمی قوی برای بازرسی از برنامه هسته ای ایران، عدم توانایی این کشور برای تهدید کشورهای همسایه خود، لزوم احترام گذاشتن ایران به شروط ذکر شده در توافق و متوقف کردن روند گسترش نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه تاکید خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که منابع عکاظ در اختیار این روزنامه قرار داده اند، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز کنفرانس مشترک مطبوعاتی با موگرینی خواهد داشت و نتایج دیدارهای خود را با وزیر اتحادیه اروپا شرح خواهد داد.

به گفته این منابع، موگرینی از عربستان به ایران سفر و با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درخصوص اجرای توافق هسته ای با کشورهای قدرتمند مذاکره خواهد کرد.

شایان ذکر است در آینده نزدیک شماری از مسئولان غربی از جمله لوران فابیوس و پائولو جنتیلونی وزیران خارجه فرانسه و ایتالیا به ایران سفر خواهند کرد.


خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار