با حضور سردار مهدی پور، جانشین قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل کشور، رزمایش زیستی ثامن الائمه(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 24 October 2018

در این رزمایش که با مشارکت دستگاه های اجرایی شهر تبریز برگزار شد آمادگی کارگروه ها و دستگاه های مختلف در مواجهه با اتفاقات مشابه سنجیده شد. در این رزمایش واحدهایی از سازمان آتش نشانی، مدیریت پسماند، روابط عمومی، مدیریت پدافند غیرعامل شهرداری تبریز حضور داشتند.

بر اساس چارت تشکیلاتی پدافند زیستی شهرداری تبریز در دو کارگروه فضا سازی و تبلیغات محیطی با هدف آگاه سازی و آرام سازی و در کارگروه تدفین عضویت دارد. بر اساس چارت تشکیلاتی این رزمایش واحدهای اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل، سازمان آرامستان ها، سازمان آتش نشانی و مدیریت پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در انجمن پدافند غیرعامل استان عضویت دارند.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استان هدف از این رزمایش ارتقاء سطح آمادگی و کاهش آسیب پذیری ها و تداوم خدمات رسانی در استان است و برای اولین بار در کشور و به صورت مستقل در شهرستان های یاد شده برگزار خواهد شد.

بارزترین خصوصیت این رزمایش بکارگیری تمام توانمندی های شهرستان های استان در برابر بحران ها و تهدیدات زیستی بوده و تقویت کننده ظرفیت های بومی شهرستان ها در جهت مواجهه با بحران و تهدیدات است.

با توجه به اینکه آذربایجان شرقی از قطب های مطرح کشور در حوزه مواد غذایی، دامی و کشاورزی است، این رزمایش به عنوان رزمایش زیستی در استان برگزار شد.

این رزمایش با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دفتر فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی آذربایجان شرقی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :