مدیرکل راهداری و راهسازی استان یزد با اشاره به اینکه نتیجه فعالیت‌ها در امور عمرانی یزد نشان از لزوم بازنگری در نظام مهندسی دارد گفت: باید بستری در جهت به‌کارگیری نخبگان در نظام مهندسی فراهم شود.
کد خبر: ۶۷۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 27 October 2018

محمد رضا نقصان محمدی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه هیئت مدیره‌های محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد که در سالن کوثری استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات نظام مهندسی استان یزد از تاریخ 1 تیرماه امسال شروع شد اظهار داشت: پس از انصرافاتی که صورت گرفت 34 نفر به‌عنوان کاندیدا معرفی شدند و در نهایت در تاریخ 12 مهر ماه انتخابات نظام مهندسی استان یزد برگزار شد.

مدیرکل راهداری و راهسازی استان یزد خاطرنشان کرد: روز انتخابات نظام مهندسی استان یزد به‌شکلی برگزار شد که رتبه خوبی به استان در مقایسه با سطح کشور داده شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌هایی که طبق دستور العمل داده شده بود، نتایج انتخابات به تهران ارسال و اعتبارنامه دوستان صادر شد.

نقصان محمدی با بیان اینکه استان یزد به‌لحاظ شهر تاریخی و خاطراتی که از مهندسین و دست‌اندرکاران ساخت‌وساز به‌جای گذاشته نشان از علم گذشتگان است گفت: مهندسین و دست‌اندرکارانی که در گذشته با توجه به نبود مصالح و تجهیزات مناسب توانسته‌اند ساختمان‌هایی را فرآوری کنند که سبب ایجاد فضای مناسب برای زندگی مردمان کویر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به بازخوردها و گزارشاتی که در پی فعالیت‌های صورت‌گرفته نظام مهندسی در امور ساختمانی و عمرانی در سطح شهر و استان یزد عنوان کرد: این گزارشات نشان از این است که باید در نتیجه فعالیت‌های خود بازنگری مجددی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از 6500 عضو نظام مهندسی ساختمان در استان یزد فعالیت دارند گفت: بخشی از این اعضا پروانه اشتغال داشته و در حال فعالیت هستند ولی به‌نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از آنها جوانانی را تشکیل می‌دهد که دل و امید به آینده بسته‌اند و باید بستری فراهم شود که بخش جوانان به‌کار گرفته شوند.

نقصان محمدی با تأکید بر اینکه امروزه یکی از جاهایی که باید تأمل صورت گیرد حضور نخبگان است عنوان کرد: باید بستری فراهم شود که نخبگان بتوانند نقش فنی و تخصصی خود را ایفا کنند و بتوانیم مسائلی را که مردم دارند مرتفع سازند و فاصله‌ای که بین نیازها و راه‌حل‌هایی که ما و نخبگان وجود دارد کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده بتوانیم در فرایند صدور پروانه و ساخت‌وساز و حوزه نظارت به‌بهترین شکل عمل کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار