شهین باهر خبر داد:
شهردار تبریز اعلام کرد: در حال رایزنی با مالکین خصوصی مجتمع جواهر برای تبدیل این مجتمع تجاری به مرکز بزرگ خرید کتاب هستیم.
کد خبر: ۶۷۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 27 October 2018

مهندس ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب با بیان اینکه شهرداری تبریز آماده همکاری با بخش خصوصی برای گسترش زیرساخت های فرهنگی از جمله فروشگاه های عرضه کتاب است، گفت: شهرداری آماده همکاری با بخش خصوصی برای ساخت مجتمع های تجاری ویژه فروش کتاب است.

او افزود: در این مورد شهرداری از قبل بسته های تشویقی برای توسعه اماکن فرهنگی دارد و در خصوص عوارض صدور پروانه ساخت، در حال حاضر می تواند کمک بیشتری انجام داده و این نوع مجتمع ها را صرفا تجاری در نظر نگیرد.

شهین باهر تاکید کرد: این نوع نگاه می تواند برای مردم جذابیت داشته باشد و ما امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

باهر درباره وعده شهرداری در خصوص تبدیل مجتمع تجاری جواهر به مرکز بزرگ فروش کتاب، اظهار داشت: موضوع مهمی که در مورد این مجتمع در اولویت قرار داشت مسئله ورودی این مجتمع از سمت دانشگاه تبریز بود که با صرف هزینه ای بالای یک میلیارد تومان انجام شد تا دانشجویان به راحتی در این مجتمع تردد کنند.

او ادامه داد: مالک بخشی از مجتمع شهرداری است و بخش دیگری در اختیار مالکین بخش خصوصی است و ما در حال رایزنی و گفتگو با آنان هستیم تا این مجتمع به مرکز بزرگ خرید کتاب تبدیل شود.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه این اقدام می تواند هم برای توسعه فرهنگ شهر سودمند باشد هم برای مالکین این مجتمع، تصریح کرد: در حال برنامه ریزی برای اقداماتی مانند برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجتمع هستیم تا شهروندان با این مرکز آشنا شوند.

او در پایان گفت: حضور مردم در این مجتمع و رونق گرفتن آن، می تواند مالکین را برای تغییر دادن کاربری مجتمع به مرکز بزرگ خرید کتاب متقاعد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :