کد خبر: ۶۷۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 10 November 2018

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: تمام خانواده ها به طور بالقوه تحت تاثیر دیابت قرار دارند، بنابراین آگاهی از علائم، نشانه ها و عوامل خطر برای انواع دیابت برای کمک به تشخیص زود هنگام بسیار حیاتی است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه بویراحمد، ابراهیم نعیمی با بیان اینکه تشخیص و درمان اولیه برای جلوگیری از عوارض دیابت و دستیابی به سلامت نقش مهم و کلیدی دارد، افزود: تقریبا نیمی از مبتلایان که در حال حاضر با دیابت نوع 2 زندگی می کنند تشخیص داده نشده اند.

وی عنوان کرد: در سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر، ایران متعهد گردیده که سیر صعودی بیماری دیابت را تا سال 1404 هجری شمسی متوقف نماید و دسترسی به این هدف امکان پذیر نخواهد بود مگر همکاری تمام نهادها و سازمانهای مرتبط با موضوع دیابت و اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیاب.

وی ابراز داشت: اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت در طول سال خصوماً در هفته ملی دیابت که همانند سالهای گذشته از 19 تا 25 آبان ماه نامگذاری شده است و شعار امسال روز جهانی دیابت که بصورت دو سال متوالی « (دیابت و خانواده )می باشد و تمام فعالیت های صورت گرفته طبق برنامه روز شمار هفته دیابت با همکاری نهادها و سازمانهای مرتبط انجام گرفته می باشد.

وی در پایان یادآورشد: اولین روز از هفته دیابت شنبه (19/8/97)  با نام دیابت، رسانه و خانواده و روزهای بعد با نام های دیابت رسانه و خانواده، دیابت، آموزش و خانواده، دیابت، تغذیه و خانواده، دیابت، غربالگری و خانواده ، دیابت، مشارکت های محلی و خانواده و اخرین روز از این هفته  فعالیت بدنی و خانواده و در نظر گرفته شده است.

بنابر این گزارش کمیته هماهنگی پیشگیری و کنترل دیابت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، نماینده استانداری، شهرداری یاسوج، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و مدیر پیشگیری و ممبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات این معاونت برگزار گردید.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار