مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد خبر داد؛
مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد با اشاره به شیوع ۲ برابری بیماری دیابت در استان گفت : دیابت یکی از شایع ترین بیماری های خاموش در استان یزد است.
کد خبر: ۶۷۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 11 November 2018

سید محمدرضا آقایی میبدی مدیر مرکز تحقیقاتی دیابت استان یزد با اشاره به شیوع ۲ برابری بیماری دیابت در استان گفت: دیابت یکی از شایع ترین بیماری های خاموش است که مردم باید حداقل سالی یک‌بار برای مشاوره و چکاب دیابت حتماً به پزشک و مراکز سلامت جامعه و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

آقایی با بیان اینکه استان یزد جزو 5 استان نخست کشور در زمینه دیابت است، افزود: هرچه بیماری دیابت سریع‌تر شناسایی شود عوارض آن سریع‌تر قابل کنترل خواهد بود و در حال حاضر میزان شیوع بیماری دیابت در افراد زیر 30 سال 11 درصد است که مهمترین عامل آن کم تحرکی،تغذیه نامناسب و مصرف شیرینی جات است.

وی اظهارداشت: خدمات آموزشی، پیشگیری، درمان و تحقیقات بیماری دیابت در مرکز دیابت استان ارائه می‌شود و اتوبوس دیابت و برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مکان‌های مختلف شهر از دیگر اقدامات این مرکز است.

مدیر مرکز دیابت استان یزد در مورد خبری مبنی بر واگذاری این مرکز به بخش خصوصی گفت:امیدواریم این مرکز نیز مانند تمام مراکز بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی واگذار شود که در حال حاضر پیگیر این موضوع نیز هستیم که با واگذاری کار با کیفیت بالاتری ارائه می شود.

آقایی بیان کرد: در این مرکز دیابت بیش از 40 هزار پرونده بیماران دیابتی وجود دارد و نه تنها مردم خود استان یزد بلکه از استانهای همجوار نیز برای درمان به این مر کز مراجعه می کنند.

لازم به ذکر است: ۱۹ تا ۲۵ آبان ماه هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار