وی خاطرنشان کرد: مسوولیت و رسالت ما در دوران پساتحریم بعنوان مهندسی معدن ، پاسداری از ذخایر ، استخراج بهینه ، حفظ ذخایر ، صیانت و بهره وری بالا بسیار بیشتر است.
کد خبر: ۶۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 29 July 2015
انزلی - ایرنا - معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توافق هسته ای، سرعت توسعه کشور را افزایش می دهد و وظیفه ما در دوران پسا تحریم، سنگین تر است.

به گزارش ایرنا ، جعفر سرقینی روز سه شنبه در سیزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار کرد: در زمان تحریم، خودمان به مدد تولید داخل روی پای خود ایستادیم و دست به طرف دیگران دراز نکردیم و نقش معدن در این زمینه بسیار حائز اهمیت بود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولیت و رسالت ما در دوران پساتحریم بعنوان مهندسی معدن ، پاسداری از ذخایر ، استخراج بهینه ، حفظ ذخایر ، صیانت و بهره وری بالا بسیار بیشتر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نمی خواهم بگویم بعد از لغو تحریم ها، انقلابی در صنعت و معدن کشور رخ می دهد اما واقع بینانه این است که سرعت توسعه افزایش خواهد یافت .

سرقینی یادآور شد: در سال های گذشته برای وارد کردن دستگاه ها و کارخانجات مجبور به دور زدن و بردن آنها به کشور دیگر و ورود با مارک آن کشور بودیم اما در صورت اجرای کامل لغو تحریم ها، این روند طولانی و هزینه بر حذف می شود و می توان انتظار رشد و توسعه را داشته باشیم.

وی متذکر شد: با توسعه صنعت، بار اصلی روی دوش معدن می افتد و ما باید خود را برای این مساله آماده کنیم .

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن از 13 سال پیش متولد شد ولی هشت سال روند فعالیت های معدنی راکد شده بود، گفت: باید در این اجلاس بیاندیشیم چه کمکی می توانیم در معادن و اقتصاد کشور داشته باشیم .

سرقینی در خاتمه با بیان این که معادن جزو انفال و متعلق به همه مردم است، تاکید کرد: وظیفه ما از سایر نظام های مهندسی، سنگین تر است چرا که باید پاسدار ذخایر کشور باشیم .

سیزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران از امروز، به مدت سه روز در دهکده ساحلی انزلی جریان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار