مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از بهره‌برداری ۳۵ طرح ورزشی این استان در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 29 July 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:حیدرعلی کامیاب امروز در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سالن‌های ورزشی و زورخانه است که هفته دولت امسال افتتاح و برای بهره‌مندی مردم از خدمات ورزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

کامیاب تصریح کرد: خانه کشتی شیراز که 17 سال از مدت زمان ساخت آن می‌گذرد با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه اولویت‌دار اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است گفت: یکی از این طرح‌ها ورزشگاه میان‌رود شیراز است که امسال 140 میلیارد ریالی اعتبار به ادامه ساخت آن اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد: در سال آینده نیز 100 میلیارد ریالی اعتبار به این ورزشگاه که ورزشگاه آزادی شیراز نام دارد اختصاص می‌یابد و به طور قطع تا پایان سال 95 افتتاح می‌شود.

کامیاب با اشاره به اختصاص اعتبار 60 میلیارد ریالی برای تکمیل سالن شش هزار نفری شیراز نیز خاطرنشان کرد: ساخت این سال امسال با تلاش‌های بیشتری دنبال می‌شود تا این مجموعه ورزشی بزرگ نیز سال آینده افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند استان فارس در ورزش فقیر است گفت: این موضوع صحت ندارد، در ورزش استان فارس به اندازه کافی اعتبار بوده اما مدیریت مناسب نشده است که باید با همدلی این مهم تقویت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس توسعه ورزش‌های همگانی را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: 46 رشته ورزشی فعال در استان فارس وجود دارد و باید برای تقویت ورزش‌های همگانی و استفاده مردم از امکانات ورزشی روزانه ساعتی از فعالیت باشگاه رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

کامیاب بیان کرد: همچنین باید درب اماکن ورزشی و امکانات موجود دستگاه‌های مختلف بر روی ورزشکاران باز باشد و شرایطی فراهم شود تا اقشار مختلف از جمله کارگران و کارکنان از امکانات موجود بیشتر بهره ببرند.

پایگاه قهرمانی ورزش استان فارس احیا می‌شود

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس را توجه به ورزش قهرمانی دانست و گفت: باید طوری برنامه‌ها پیش برده شود تا استان سکوهای بیشتر قهرمانی انفرادی و تیمی در کشور داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه این استان در سال 88 در المپیاد ایرانیان که شاخصی برای ارزیابی استان‌های کشور است در رتبه اول پس از تهران بود و امروز باید این مهم تکرار شود.

کامیاب تصریح کرد: در این راستان پایگاه قهرمانی ورزش اداره کل ورزش و جوانن استان فارس از هفته آینده دوباره احیا و فعال می‌شود تا در آن موضوع استعدادیابی و پرورش ورزشکاران برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: استان فارس در زیرساخت‌های ورزشی وضعیت مناسبی دارد و باید با همدلی و برنامه‌ریزی برای داشتن نمایندگان ورزشکار این استان در رشته‌های مختلف تیم ملی تلاش کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با اشاره به اینکه این اداره کل از این پس با نظارت بیشتر اجرای طرح‌های عمرانی مختلف ورزشی را دنبال می‌کند تصریح کرد: آمادگی مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های مختلف ورزشی وجود دارد و در این راستا نیز تسهیلات 1.5 میلیارد تومانی به سرمایه‌گذاران این بخش اعطا می‌شود.

کامیاب با بیان اینکه اداره کل ورزش حمایت لازم از تیم‌های ورزشی حاضر در لیگ برتر کشور را انجام داده و آن را با جدیت دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: تیم‌های فوتبال فجر و برق مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرد تا بتوان با برنامه‌ریزی دوباره روزهای خوب فوتبال را در استان فارس تکرار کرد.

وی در مورد تیم بهمن شیراز نیز که در دسته دوم لیگ فوتبال است گفت: نهایت تلاش برای ماندن این تیم به نام شیراز شده و اسپانسر نیز برای ادامه فعالیت آن اعلام آمادگی کرده است اما مدیریت این باشگاه تمایلی به ادامه فعالیت ندارد.

ایجاد اتاق سرمایه‌گذاری ورزش در استان فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین از ایجاد اتاق سرمایه‌‌گذاری در ورزش این استان خبرداد و افزود: این اتاق سرمایه‌گذاری متشکل از کارشناسان اقتصادی و دانشگاهی تشکیل می‌شود و بر اساس آن با شگاهها با برنامه‌ریزی و تعهداتی خاص مشغول فعالیت می‌شوند.

کامیاب تصریح کرد: مجمع خیرین ورزش نیز که با 75 عضو فعالیت آن تعطیل شده دوباره احیا می‌شود و اتاق فکر ورزش استان نیز برای تقویت ورزش در حوزه‌های مختلف از جمله بانوان شکل می‌گیرد.

وی از مشارکت صنعتگران استان فارس در حمایت از ورزش استان قدردانی کرد و افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و آمار تهیه شده از صنایع فعال استان اگر در سال هر صنعتگر پنج میلیون تومان به امر ورزش اختصاص داده و حمایت کند ورزش استان فارس بیش از پیش توسعه می‌یابد و در عرصه ملی و بین‌امللی افتخار آفرینی می‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس همچنین با گرامیداشت هفته پهلوانی گفت: این ورزش که دارای فرهنگ اصیل همراه با اعتقادات مذهبی است باید بیش از پیش ترویج شده و اخلاق ورزش پهلوانی با پروش صفات از خودگذشتگی در ورزشکاران نهادینه و تقویت شود.

کامیاب افزود: ترویج ورزش‌های پهلوانی و خصویت‌های آن در جامعه ورزش سبب می‌شود حواشی ورزش در رشته‌های مختلف کاهش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از فعال بودن 52 زورخانه در استان خبر داد و تصریح کرد: هشت زورخانه در دست ساخت است و زورخانه‌های خرامه و سپیدان در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار