مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزشگاه آزادی با اختصاص 24 میلیارد تومان که 14 میلیارد تومان در سال جاری و 10 میلیارد تومان دیگر در سال آینده تأمین می‌شود تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 29 July 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:حیدرعلی کامیاب بعدازظهر امروزبه‌مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که از ششم تا دوازدهم ماه جاری برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ورزشگاه که در گذشته برای 25 هزار نفر در نظر گرفته ‌شده بود با تلاش‌های انجام‌شده به 50 هزار نفری افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: سالن ورزشی 6 هزار نفریکهیکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس بوده نیز با اختصاص 60 میلیارد ریالدر سال آینده نیز تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: از 300 پروژه ورزشی در این استان 35 پروژه تکمیل و به بهره‌برداری کامل می‌رسد و با اجرایی شدن آن گامی مؤثر در بهبود ورزش قهرمانی این استان برداشته خواهد شد.

کامیاب بیان داشت: برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های ورزشیبیش از 1.5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با بهره کم در اختیار باشگاه‌ها به‌ویژه بدن‌سازی، و یوگا برای خرید و تجهیزات قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امید داریم با حمایتاز تیم‌هایفوتبال این استان به‌ویژه برق و فجر شهید سپاسی به جایگاه واقعی خود و نیز لیگ برتر دست یابند تا هواداران این دو تیم ریشه‌ای شاد شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارساز تأسیس و راه‌اندازی اتاق سرمایه‌گذاری و مجمع خیران ورزشخبر داد و افزود: برای ارتقا و مشارکت هرچه بیشتر افراد نخبه و صاحب‌نظر اتاق فکر دیگری با حضور چهره‌های دانشگاهی شاخص و نیز دو نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که با اجرایی شدن آن شاهد رشد و رونق ورزش در این استان خواهیم بود.

کامیاب بیان داشت: استان فارس فقیر نیست و در حوزه ورزش آن اعتبار هزینه شده اما خوب مدیریت نشده است و با همدلی با بخش‌های تولیدی و صنعتی می‌توان زمینه رشد ورزش را در این استان را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: 46 رشته ورزشی فعال در فارس وجود دارد که چشم‌انداز ورزشی در این استان باید به‌صورت آسان و ارزان با تقویت ورزش‌هایهمگانی در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در مورد جایگاه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ا‌ی در فرهنگ ایران اسلامی خاطرنشان کرد:ورزش پهلوانی که با نام خدا و ائمه اطهار آغاز و به پایان می‌رسد الگوی مناسبی برای ترویج فرهنگ و اخلاق ورزشی در میان جوانان و نوجوانان است.

کامیاب تصریح کرد:برای ترویج این فرهنگ نباید نگاه آنی و کوتاه داشته باشیم و با توجه بهاین ورزش ریشه‌ای در قالب مقاوم‌سازی با رویکرد اخلاقی و روحیه جوانمردی می‌توان حاشیه‌های ورزشی را در کشور به‌ویژه در استان فارس از بین برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار