سید رضا ساداتی در نشست خبری ساداتی اظهار داشت: ارزش صادرات استان فارس در سال 96 حدود یک میلیارد و 303 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 95 معادل 25 درصد رشد داشته است و عمده محصولات صادراتی فارس نیز فولاد، محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی و غذایی و سیمان بوده است.
کد خبر: ۶۹۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 20 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سید رضا ساداتی در نشست خبری ساداتی اظهار داشت: ارزش صادرات استان فارس در سال 96 حدود یک میلیارد و 303 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 95 معادل 25 درصد رشد داشته است و عمده محصولات صادراتی فارس نیز فولاد، محصولات پتروشیمی، محصولات کشاورزی و غذایی و سیمان بوده است.

وی عنوان کرد: امسال نیز برای صادرات فارس رشد 25 درصدی پیش‌بینی شده است و در 8 ماه منتهی به آبان‌ماه صادرات فارس حدود 18 درصد رشد داشته است.

ساداتی با بیان اینکه استان فارس در زمینه خدمات گردشگری و توریست سلامت که یکی از حوزه‌های صادرات خدمات است بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد داشته است، گفت: صادرات خدمات فارس در حال حاضر بین 200 تا 250 میلیون دلار است که در افق 1404 به 2 میلیارد دلار می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف همایش ملی صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی آسیب‌شناسی وضعیت صادرات کالاو خدمات است و امیدوارم که این همایش خروجی خوبی برای کشور و استان فارس داشته باشد، اظهار داشت: این همایش فرصت خوبی برای صادرات کالا و خدمات است زیرا همه مدیران، کارگزاران و فعالان این حوزه دور هم جمع می‌شوند.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: در کنار این همایش مراسم روز ملی صادرات نیز در روز 5 دی‌ماه برگزار می‌شود و 3 صادرکننده نمونه کشوری و 27 صادرکننده نمونه استانی در این مراسم تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در چندماه اخیر نوسانات بازار ارز و وضعیت اقتصادی منجر به صدور بخش‌نامه‌ها و محدودیتی‌هایی در زمینه صادرات کالا شد، افزود: در حال حاضر بازار ارز به یک تعادل و ثبات ارزی که مدنظر صادرکنندگان بوده رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار