امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد
امام‌جمعه ابرکوه با تأکید بر اینکه انتصابات رانتی یکی از مظاهر فساد اداری در کشور است، گفت: مردم با صبر و مقاومت از بحران‌های مختلف عبور می‌کنند به‌شرط اینکه در داخل کشور هم شاهد دفع فساد باشند.
کد خبر: ۶۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 22 December 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی  ضمن اشاره به شب یلدا، گفت: شب یلدا فرصتی برای بیان تجارب سالمندان است که بتوانند آن را به فرزندان و اولاد خود انتقال بدهند تا جوانان نیز با بهره‌گیری از این تجربیات زندگی پر از آرامش با محوریت شکیبایی در برابر مشکلات و قناعت و سازگاری را تجربه کنند.

حسینی به سالروز تأسیس ثبت‌احوال اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعات مهم مربوط به احوالات انسان انتخاب نام پسندیده و نیکو است که مورد تأکید پیامبر اسلام نیز قرارگرفته است. متأسفانه بعد از انقلاب به خاطر کوتاهی متولیان امور در ارشاد، بسیاری از افراد از اسامی ارزشی فاصله گرفته و به بهانه‌های مختلف اسامی بی‌محتوا بر روی فرزندان خود می‌گذارند.

امام‌جمعه اذعان کرد: آمریکا و کشورهای غربی که دم از پیروی از حضرت عیسی (ع) می‌زنند فرهنگ عیسوی را با دود و باروت عجین کرده و کمترین ارزشی برای زندگی بشر قائل نبوده و حقوق بشر را به معنای حقوق خودکامگی‌های خود تفسیر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم مسئولیت ویرانی‌ها در سوریه، یمن، عراق، افغانستان و التهاب اقتصادی از آمریکا است. 7 سال است که تمام نیروها و امکانات خود را در سوریه به کار گرفته تا حکومت مردمی این کشور را ساقط کند اما به لطف خدا و مقاومت جبهه مردمی ناکام مانده است.

خطیب جمعه ابرکوه، یادآور شد: آغاز حرکت دیپلماتیک پیروزی دیگر امت اسلام در عرصه سیاسی و جهانی برای جبهه مقاومت در یمن است که موفق شدند آمریکا و عربستان را عاجز و زمین‌گیر کند. از سوی دیگر پس از مذاکرات صلح جبهه انصار الله با نظارت سازمان ملل، عربستان پس از ۴۴ ماه تَن به شکست سیاسی داد.

حسینی تصریح کرد: رژیم وهابی حاکم بر عربستان در جنایات مستمر و وحشیانه خود تاکنون خسارات بزرگ مادی و حیثیتی را متحمل شده و نتوانسته در یمن به کمترین نتیجه و دستاوردی برسد. لذا دنیا بداند که مصوبه سنا هم در ماجرای قتل خاشقجی دست خونین آمریکا در این ماجرا را تطهیر نمی‌کند.

وی آخرین تیر آمریکا به‌سوی ایران را به راه انداختن جنگ اقتصادی مطرح کرد و گفت: صبر و مقاومت این ملت بزرگ جنگ روانی اقتصادی و رسانه‌ای دشمن را هم تاکنون ناکارآمد کرده و در حال عبور از این بحران است و به‌شرط دفع فساد در داخل کشور، به‌زودی شیشه عمر آمریکا را خواهند شکست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ابرکوه انتصابات رانتی را یکی از مظاهر فساد اداری برشمرد و گفت: متأسفانه انتصابات در بدنه مدیریت کل، میانی و جزء به‌صورتی نامطلوب بوده و بسیاری از مسئولین با به‌کارگیری فامیل‌های خود زمینه پارتی‌بازی را رواج دادند و کسی هم به آن‌ها خرده نگرفت.

وی تأکید کرد: خشم مردم از این رانت بازی‌های انتصابی نشان داد که نمی‌خواهند ژن‌های خوب در مصادر امور قرار گیرند. رفتار خویشاوند سالاری به‌جای ارزش محوری و انقلابی گری موضوعی است که با کلیه موازین مدیریتی و ارزش‌های انقلابی در تضاد است و باید به‌صورت جدی با آن برخورد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار