معاون سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی، تجار و بازرگانان کشور آلمان بسیار علاقه‌مند به ایجاد مراودات تجاری با تجار ایران به ویژه استان فارس و شهر شیراز هستند.
کد خبر: ۶۹۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدصادق حمیدیان در دیدار با معاون سفیر آلمان در ایران که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، اظهار داشت: مراودات تجاری ایران و آلمان در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات شده که وجود تحریم‌ها یکی از دلایل آن بوده است.

وی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی ما در بخش‌های مختلف تولید، تجهیزات و راهبری مهندسی از کشور آلمان بهره برده‌اند و این برای ما بسیار مهم است.

حمیدیان اظهارداشت: استان فارس حدود 7 دهم مساحت کشور، 5.6 دهم درصد جمعیت، 4.7 دهم تولید ناخالص داخلی و تولید 11 درصد محصولات تولیدی کشاورزی کشور ایران را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر بیشترین صادرات ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و بیشترین واردات ما از چین و امارات متحده عربی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در 20 سال گذشته جایگاه بالای تجارت کشور آلمان با ایران به ویژه در زمینه ماشین آلات کشاورزی تنزل یافته در حالی که تکنولوژی آن کشور برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: زمینه‌های مساعدی برای برقراری ارتباط اقتصادی مابین استان فارس و کشور آلمان وجود دارد که بخش‌هایی از جمله گیاهان دارویی ماشین آلات کشاورزی از بخش‌های مورد توجه است.

حمیدیان عنوان کرد: با در نظر گرفتن شرایط اقتصاد داخلی و خارجی، علاقه‌مند به افزایش و توسعه فعالیت‌های اقتصادی با بخش خصوصی کشور آلمان هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در حال جمع‌آوری بانک اطلاعات از ظرفیت‌های صادراتی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان هستیم که در صورت نیاز این بانک اطلاعاتی و اطلاعات بیشتر در بخش‌های اقتصادی استان را در اختیار کشور آلمان قرار می‌دهیم.

حمیدیان یکی از الزامات افزایش همکاری‌ها را تسهیل شرایط حضور تجار ایرانی در آلمان عنوان کرد و افزود: نیاز است سفارت کشور آلمان نسبت به صدور ویزای دانشگاهی و تجاری برای افزایش مراودات تجاری بین دو کشور ایران و آلمان اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

 

آلمانی‌ها علاقه‌مند به همکاری با تجار ایران و فارس هستند

معاون سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار گفت: بخش خصوصی، تجار و بازرگانان کشور آلمان بسیار علاقه‌مند به ایجاد مراودات تجاری با تجار ایران به ویژه استان فارس و شهر شیراز هستند.

الیور اشتاکنبرگ بیان کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصاد ایران، آلمانی‌ها به دنبال بررسی شرایط ایران و کشف راهکار برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی خود با تجار ایرانی هستند.

وی افزود: این درحالی است که کشور ایران و آلمان تحت دولت دیگری مجبور به تغییر سیاست‌ها در قبال یکدیگر شدند که این برخلاف خواست دو کشور است.

اشتاکنبرگ اظهارداشت: کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به حفظ ایران در برجام هستند که کشور ایران باید در این زمینه صبر بیشتری داشته باشد.

معاون سفیر آلمان در ایران با تاکید بر انجام اقدامات لازم در خصوص تقویت مراودات استان فارس و کشور ایران اضافه کرد: به دنبال شناسایی پتانسیل ها و توانمندی‌های استان فارس در بخش‌های مختلف هستیم زیرا شنیده‌های ما این است که استان فارس ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش‌های مختلف دارد.

وی ادامه داد: به زودی هفته آلمان در شیراز برگزار می‌شود که زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و تحصیلی نخستین گام برقراری مراودات ما با استان فارس خواهد بود.

اشتاکنبرگ عنوان کرد: از سوی دیگر ارتباط و مذاکرات خوبی ما بین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان برقرار شده که می‌تواند بر تقویت ارتباطات دو طرف بیافزاید.

وی تصریح کرد: همچنین ما در سفارت به دنبال تسهیل شرایط و فرآیند صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران به کشور آلمان هستیم که به زودی در این زمینه اقدامات خوبی انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار