فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در استان همدان در ۹ ماه امسال پنج تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است تصریح کرد: مواد مخدر‌ها با اسم جدید وارد می‌شود و جامعه را دچار مشکل می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ 26 December 2018
سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: امسال در استان همدان ۲۰۰ سارق حرفه‌ای شناسایی و باند‌های آن‌ها متلاشی شده است.

به گزارش فارس، سردار کامرانی صالح در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ایران جزو امن‌ترین کشور‌های دنیاست اظهار کرد: همدان جزو سه استان برتر کشور در حوزه امنیت به شمار می‌رود.

وی افزود: استان همدان در شاخص‌هایی از جمله جرائم سرقت، جعل، نزاع و درگیری، کلاهبرداری، قتل و... به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از میانگین کشور پایین‌تر است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به در اولویت قرار دادن مبارزه با جرائم مهم و خشن، مبارزه با مواد مخدر و طرح پاکسازی، کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری، مبارزه با کالای قاچاق، برخورد در حوزه مجازی و پیشگیری اجتماعی در سال جاری ادامه داد: در حوزه اقدامات عملیاتی بیش از چند‌هزار طرح عملیاتی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۶۰ هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که نشان از اعتماد مردمی دارد تصریح کرد: در زمینه مبارزه با مواد مخدر یک‌هزار و ۶۰۰ طرح عملیات پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام شده است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه در استان همدان ۷ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شد افزود: بخش عمده این معتادان به کمپ ماده ۱۵ و ماده ۱۶ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش کشفیات انجام و باند متلاشی شده است افزود: کشفیات کالای قاچاق در سال جاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تصادفات فوتی ادامه داد: امسال ۱۲۰ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان همدان انجام شده که با افزایش ۲۱ تا ۲۵ درصدی تردد را شاهد بوده‌ایم.

سردار کامرانی‌صالح با بیان اینکه در استان همدان در حوزه تصادفات درون‌شهری چهار درصد و در حوزه تصادفات برون شهری ۱۴ درصد تصادفات کاهش داشته است، یادآور شد: باید آگاهسازی انجام شود چراکه هرساله بین ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات در کشور فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه تلفن ۱۹۷ با ۲۴ هزار تماس تلفنی شامل پیشنهادات، انتقادات، شکایات و... مواجه شده‌ایم ادامه داد: یک‌هزار و ۲۰۰ ملاقات مردمی چهره به چهره با مردم انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان به فضای مجازی اشاره کرد و با بیان اینکه امسال ۵۰۰ پرونده در حوزه فضای مجازی تشکیل شده است تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مربوط به فضای مجازی افزایش داشته که این مسئله نیاز به آگاهسازی بیشتر مردم دارد.

وی تصریح کرد: برخی مردم در حوزه فضای مجازی با تهدید مواجه می‌شوند که بلافاصله باید به پلیس مراجعه کنند، اما متاسفانه مردم بعد از اینکه آسیب می‌بینند به پلیس مراجعه می‌کنند.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه در زمینه اقدامات پیشگیری اجتماعی ۳۰۰ هزار نفر زیر پوشش برای آگاه سازی و اطلاع رسانی قرار گرفتند، افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده پیش از تشکیل پرونده در کلانتری در قالب مشاوره و آگاهسازی حل شده است.

ابلاغ اوراق قضایی و احکام؛ ۱۰۰ هزار مورد

وی با اشاره به اینکه ابلاغ اوراق قضایی و احکام ۱۰۰ هزار مورد بوده است اضافه کرد: در حوزه مبارزه با سرقت در سال جاری استان همدان ۱۶ درصد کاهش جرائم خشن را شاهد بوده است.

فرمانده انتظامی همدان با اشاره به دستگیری چندین باند سرقت منزل، خودرو، داخل خودرو و سایر وسایل با پیگیریی انتظامی کشف و ضبط شده است یادآور شد: امسال در استان همدان ۲۰۰ سارق حرفه‌ای شناسایی و باند‌های آن‌ها متلاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در بروز جرائم بی‌تاثیر نبوده است ادامه داد: مشکلاتی در حوزه اقتصادی به صورت عمدی و غیر عمدی ایجاد شده است.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه در آستانه سالروز حماسه ۹ دی هستیم افزود: سال گذشته و سال‌های قبل‌تر دشمنان به دنبال سوء استفاده بودند و فراخوان‌هایی از طریق فضای مجازی داده می‌شد، اما مردم متوجه شدند این افراد به دنبال موج‌سواری هستند و با آن‌ها همراهی نکردند.

وی با اشاره به دیدار انجام شده با مقام معظم رهبری در هفته جاری افزود: دشمنان ۴۰ سال تلاش کردند تا به انقلاب ضربه بزنند، اما نقشه آن‌ها نقش بر آب شد.

فرمانده انتظامی همدان در ادامه به جرائم تخلفات رانندگی اشاره کرد و افزود: در رابطه با برخی جرائم کمبود زیرساخت‌هایی مانند پارکینگ وجود دارد، اما در حوزه برون‌شهری تخطی به سمت چپ، سرعت بالا، عدم رعایت حق تقدم و توقف در مکان‌های ممنوع بیشترین اعمال قانون را داشته است.

وی در رابطه با جرائم خورد تاکید کرد: در استان همدان از صد درصد جرائم خورد ۷۵ درصد در مرکز استان و ۲۵ درصد در شهرستان‌های دیگر رخ می‌دهد و کمترین میزان جرائم در روستا‌ها اتفاق می‌افتد.

سردار کامرانی‌صالح با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جرائم خورد به دست معتادان انجام می‌شود تصریح کرد: اقتصاد، تورم و بیکاری عامل‌های افزایش یا کاهش سرقت هستند.

وی در ادامه به جلوگیری از خروج دام و قاچاق آن از استان اشاره کرد و افزود: در کشور عراق گوشت ارزان است از این رو دام از مرز‌ها با قیمت بالا خارج می‌شد که از این اقدام جلوگیری شد، هر هفته از خروج ۳۰۰ تا ۴۰۰ راس دام از استان جلوگیری شده و دام‌ها تحویل دامپزشکی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار