کد خبر: ۶۹۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 26 December 2018
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف گفت: این استان فقر منابع و ظرفیت ندارد بلکه فقر مدیریت و برنامه ریزی دلیل توسعه نیافتگی آن است.
به گزارش ایرنا، بابک دین پرست روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان های کهگیلویه و چرام در جنوب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان دارای ظرفت های مختلفی در بخش های معادن، آب، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی است که از آنها استفاده بهینه نمی شود.
وی با تاکید بر اجرای برنامه های عملیاتی برای شکوفایی ظرفیت های مختلف این استان بخصوص شهرستانهای کهگیلویه و چرام بیان کرد: با همکاری استاندار کهگیلویه و بویراحمد مصوبات این سفر تا یک هفته آینده به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
دین پرست تدوین برنامه های اجرایی و عملیاتی از سوی مسئولان را ضروری دانست و گفت: باید از امکانات شوراهای مختلف در سطح کشور برای شکوفا شدن ظرفیت ها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه بیشتر ظرفیت هایی که در این استان وجود دارد در بیشتر استانهای کشور وجود نداد گفت: این استان ظرفیت تبدیل شدن به استان برتر در زمینه کشاورزی را دارد.
دین پرست شناسایی و استفاده از ظرفیت معادن استان بخصوص معادن فسفات و بوکسیت در شهرستان چرام را مهم دانست و بیان کرد: باید با برنامه ریزی زیرساخت های لازم برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی را فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی در بخش های مختلف به شهرستان های کهگیلویه و چام تخصیص داده شده افزود: باید مشکلات پرداخت این تسهیلات در کمترین زمان ممکن با هماهنگی لازم برطرف شود.
وی بیان کرد: همه مصوبات بر زمین مانده هیات دولت فعلی و دولت های قبل و سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب یک برنامه تدوین و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.
فرماندار کهگیلویه در این نشست پتانسیلهای شهرستان را شامل کشاورزی، صنعتی، دامپروری، گردشگری و منابع طبیعی دانست و گفت: تاکنون از این ظرفیت ها استفاده ای نشده است.
جعفر نیکبخت شهرستان کهگیلویه را یکی از محرومترین شهرستانهای کشور دانست و گفت: برای توسعه و شکوفایی این ظرفیت ها به حمایت مسئولان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه طرح های خوبی در زمینه آب، پتروشیمی و سیمان در سطح شهرستان کلید خورده افزود: برای رونق این طرح ها و اشتغالزایی جوانان تزریق اعتبارات باید از سوی مسئولان کشوری در اولویت قرار گیرد.
وی اجرای طرح های کوچک و زودبازده، تسهیل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بانکها، توسعه زیرساخت های گردشگری و حمایت از تولید کندگان را از مهم ترین راهکارهای لازم برای برون رفت از مشکلات شهرستان اعلام کرد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه با 449 روستا دارای چهارشهر، چهار بخش و 10 دهستان است.
فرماندار چرام نیز در این نشست این شهرستان را داری استعداد و ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف کشاورزی، معادن و گردشگری دانست و گفت: خاک حاصلخیز و وجود اراضی شیبدار می تواند زمینه اشتغالزایی جوانان بیکار شهرستان را فراهم کند.
هادی فتاحی اصل با اشاره به اینکه تاکنون از 30 درصد ظرفیت های شهرستان استفاده شده افزود: نبود سرمایه گذار در بخش خصوصی باعث راکد ماند ظرفیت های شهرستان شده است.
وی نبود سیلوی ذخیره گندم، خاکی بود راه های روستایی و مستقر نبودن ادارات را از دیگر مشکلات شهرستان اعلام کرد.
وی افزود: نیاز است با توجه به اینکه بیش از 40 درصد از جمعیت 23 هزار نفر چرام زیر پوشش کمیته امداد هستند این شهرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شود.
این هیات که با سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده از روستای توگبری و باغات شمس اباد شهرستان چرام و کارخانه اجر و طرح 500 راسی گاوداری شیری بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار