نماینده مردم در مجلس دهم گفت:این افراد با کمک‌های مالی که به فیلم یا تهیه کننده‌ای می‌کنند، یا رابطه قوم و خویشی و یا قرابتی که وجود دارد، کار سینما را خراب می‌کنند، کار برخی از کارگردانها و تهیه کنندگان ایرانی این شده که برای جشنواره کن و جشنواره‌های دیگر فیلم‌هایی را می‌سازند، نمی‌گوییم که فیلم‌های انتقادی ساخته نشوند اما فیلمی که به سفارش فلان کشور یا جشنواره باشد، نمی‌تواند مطلوب جامعه ایران باشد.
کد خبر: ۶۹۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 27 December 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی در مورد سهم ایران در سینمای جهان و اینکه جز چند فیلم خاص بقیه فیلم‌ها در جشنواره‌ها نمایش داده نمی‌شود، گفت: شرایط امروز ایران با گذشته بسیار متفاوت است چراکه قبلا فضای مجازی نبود و فیلم‌ها به صورت سی‌دی و .. وجود نداشت و تلویزیون نیز به این اندازه شبکه و ساعت نمایش نداشت معمولا مردم به سینما می‌رفتند، درحال حاضر مشکلاتی که در کشور وجود دارد این است که مالکیت معنوی خوبی تعریف نشده و با کسانی که به این حریم‌ها تجاوز می‌کنند برخورد مناسبی صورت نمی‌گیرد.


گیشه اعتبار بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: فیلم‌های فاخر بسیار خوبی تاکنون ساخته شده‌اند علی‌ رغم انتقاداتی که وجود دارد، فیلم‌هایی مثل امام علی، یوسف پیامبر و حتی فیلم‌های اجتماعی که داشتیم، فیلم‌های فاخری بودند که اکنون در کشورهای منطقه در حال نمایش هستند اما مدتی است که به اعتبار صحبت‌های بسیاری از بازیگران خودمان، گیشه اعتبار بیشتری پیدا کرده است و افرادی به سینما ورود می‌کنند که تنها دوست دارند دیده شوند اما آن هنر اصیل را ندارند و خیلی زود کم فروغ می‌شوند.

فیلمی که به سفارش فلان کشور یا جشنواره باشد، مطلوب جامعه ایران نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این افراد با کمک‌های مالی که به فیلم یا تهیه کننده‌ای می‌کنند، یا رابطه قوم و خویشی و یا قرابتی که وجود دارد، کار سینما را خراب می‌کنند، کار برخی از کارگردانها و تهیه کنندگان ایرانی این شده که برای جشنواره کن و جشنواره‌های دیگر فیلم‌هایی را می‌سازند، نمی‌گوییم که فیلم‌های انتقادی ساخته نشوند اما فیلمی که به سفارش فلان کشور یا جشنواره باشد، نمی‌تواند مطلوب جامعه ایران باشد.

برخی از بازیگران هنوز دستمزد کارهایی گذشته خود را دریافت نکرده‌اند

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سوال که چطور می‌توانیم سینمای ایران را بین‌المللی کنیم خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذار بسیار مهم است، یکی از ایراداتی که وجود دارد اینست که برخی از بازیگران می‌گویند هنوز دستمزد کارهایی که چندسال پیش داشته‌اند را دریافت نکرده‌اند اگر سرمایه‌گذار خوب وجود داشته باشد، می‌تواند بازیگران خوب، دکور خوب، مکان و پشتیبانی خوبی داشته باشد و از ابزارهای مناسب استفاده کند، امروزه صوت و تصویر مثل قدیم نیست و هر روز یک سیستم جدیدی ایجاد می‌شود.

فیلمنامه قوی برای بین‌المللی شدن سطح سینمای ایران بسیار مهم است

نماینده مردم در مجلس دهم در مورد نیاز ایران به کمپانی‌های فیلم‌سازی برای بین‌المللی شدن سطح سینمای ایران، گفت: فیلمنامه قوی بسیار در فیلم‌سازی بسیار مهم است مشاورین کارگردانها و نویسندگان و مشاورین تهیه کنندگان و ... بسیار کمک کننده هستند، با وجود اینکه برخی فیلم‌ها فروش میلیاردی خوبی دارند اما به دلایل مختلف هنوز بسیاری از تهیه‌کنندگان برای انجام این کار رغبتی نشان نمی‌دهند.

پایان پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار