نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: استقلال و عظمت ما به این است که نیروهای مسلح ما با اقتدار از مرزها و کشور دفاع کنند و برای حفظ این اقتدار، به‌هیچ‌عنوان نباید بودجه دفاعی کاهش یابد.
کد خبر: ۶۹۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 28 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه برخی خواسته یا ناخواسته به دشمنان کمک می‌کنند، اظهار داشت: فتنه گران اقتصادی که با گران‌فروشی، خون مردم را در شیشه کرده‌اند، بدانند که خشم ملت همان‌گونه که فتنه گران سیاسی را سال 88 سر جای خود نشاند، آنان را نیز سر جای خود خواهد نشاند.

وی همچنین با توجه به فصل تصویب بودجه، در توصیه به برنامه ریزان و نمایندگان مجلس با بیان اینکه کم کردن بودجه دفاعی کشور به صلاح نیست، تأکید کرد: نمایندگان مجلس در تصویب بودجه خدا را در نظر بگیرند و از او بترسند و به هیچ بهانه‌ای از کم کردن بودجه دفاعی کوتاه نیایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: استقلال و عظمت ما به این است که نیروهای مسلح ما با اقتدار از مرزها و کشور دفاع کنند و برای حفظ این اقتدار، به‌هیچ‌عنوان نباید بودجه دفاعی کاهش یابد.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به اوضاع منطقه غرب آسیا و سفر غیرمنتظره ترامپ به خاورمیانه نیز گفت: در روزهای اخیر شاهد حرکت‌هایی از سوی آمریکا بودیم و رئیس‌جمهور نادان این کشور ادعا کرد که از سوریه نیروهای نظامی‌اش را خارج می‌کند.

دژکام درعین‌حال این عقب‌نشینی آمریکا را مشکوک دانست و اظهار داشت: عقب‌نشینی آمریکا موجب خشنودی است اما باید توجه داشت که هر عقب‌نشینی دلیلی برای رفتن و برنگشتن نیست، ممکن است آن‌ها نقشه داشته باشند و این عقب‌نشینی تاکتیکی باشد. ظاهراً ترامپ می‌خواهد در عراق بیشتر به ایران نزدیک باشد.

وی با اشاره به آیه 102 از سوره مبارکه نساء و با بیان اینکه تحلیل ما از وقایع باید قرآنی و روایی باشد، خاطرنشان کرد: کفار دلشان می‌خواهد ما غفلت کنیم و به‌محض این غفلت، حمله خواهند کرد و اصرار آمریکا بر نبودن «جیش الشعبی» در منطقه به همین دلیل بود زیرا می‌دانستند این گروه در مقابل آنان خواهد ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: ما معتقدیم که توبه گرگ مرگ است و تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد یک راه بیشتر نداریم و آن‌هم «مرگ بر آمریکا» است.

*واقعیت 9 دی‌ماه

امام‌جمعه شیراز در ادامه سخنان خود به مناسبت 9 دی‌ماه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 9 دی‌ماه نماد بصیرت و ولایت مداری مردم است چیزی که آمریکا و همه قدرت‌ها از آن می‌ترسند.

دژکام با بیان اینکه رکن اصلی هویت ایرانی، ولایت است و 1400 سال و بیشتر است که با زمزمه سلمان فارسی عشق به پیامبر و ائمه در وجودمان نهفته شده است، افزود: این عشق و محبت هویت ما را ساخته است، بنابراین جای دیگری نباید دنبال آن گشت و هر چه از این سال‌ها می‌گذرد، عشق مردم به اهل‌بیت (ع) بیشتر و بیشتر شده و در طول تاریخ، هر جا حرکت‌های مردانه و عمیق معنوی رخ‌داده در پرتو ولایت بوده است.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتباط تقوا و عدالت نیز گفت: انسان عادل، انسانی است که در شخصیت وی یک حالت ثابت فرمان‌برداری از خدای متعال وجود دارد و اگر بخواهیم عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه به وجود بیاید، حتماً باید کسانی را که در اداره جامعه به کار کمی گیریم، انسان‌های عادلی باشند.

دژکام افزود با بیان اینکه تنها با درست کردن چهارچوب‌ها و ساختارها، عدلت در جامعه ایجاد نخواهد شد، گرچه این ساختارها را باید هرروز بهتر کنیم، خاطرنشان کرد: اگر در فقه شیعی نگاه کنید می‌بینید که بزرگان فقها بر عادل بودن فرد در سپردن کار، تأکید بسیار کرده‌اند، به‌طوری‌که شاهدی که می‌خواهد در دادگاه شهادت دهد یا قاضی، کاتب، مترجم، کسی که می‌خواهد زکات جمع کند، فردی که امانت‌دار است و... همگی باید عادل باشند.

وی با بیان اینکه مجموعه مسؤولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی نیز امانت است و مردم باید بدانند که این امانت را در دست چه کسانی قرار می‌دهند، اظهار داشت: خودمان مسؤولیت را به دست خائن می‌سپاریم و بعد می آئیم گریه و زاری می‌کنیم که خائن خیانت کرده؛ خب بارها قبلش تذکر داده‌شده که آن فرد انسان شایسته‌ای نیست اما بازهم برخی اشتباه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: گاهی اوقات خیال می‌کنیم وظیفه، متوجه گروه‌های خاصی است اما این‌گونه نیست همه باید در انتخاب خود، احساس مسؤولیت کنند؛ برای نمونه کسی کاندیدای مدیریت فلان اداره می‌شود، اگر در خودش این شایستگی را نمی‌بیند، حرام است که این پست را قبول کند و نباید بگوید دیگران گفتند برو و ما هم رفتیم.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه مسؤولیت دیگر به مردمی برمی‌گردد که می‌خواهند فردی را برای یک مسؤولیت انتخاب کنند، افزود: مردم به‌ظاهر فرد نگاه می‌کنند و رأی می‌دهند، اما بهترین فرد برای تشخیص شایستگی‌ها، خود فرد انتخاب شونده است.

دژکام با عنوان اینکه نباید خیال کرد از جلو رفتن‌ها ثواب می‌بریم بلکه گاهی از جلو انداختن افراد شایسته‌تر، ثواب خواهیم برد، اظهار داشت: برای همه مسؤولیت‌ها، هم کاندیدا و هم رأی‌دهنده باید از خدا بترسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار