دانش آموزان نخبه یزدی، 21سال افتخار آفرینی پیاپی
نشست مطبوعاتی مدیر کل آموزش و پرورش و معاونان این اداره کل در حضور اصحاب رسانه در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در این نشست در مورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این آزمون در 15 مرداد برگزار می شود و سیاست ها به گونه ای است که تمامی دستگاه های دولتی باید از طریق آزمون کشوری اقدام به جذب نیرو داشته باشند که این بار آموزش و پرورش این کار را انجام می دهد و سهمیه استان یزد  از تعداد قبولی ها هنوز مشخص نشده است ولی استان یزد تا کنون جزء مناطق محروم  از نظر سهم استخدامی بوده است.
به گفته وی، استان یزد دارای 200 هزار دانش آموز است که در هشت هزار و 557 کلاس درس از یکهزار و 660 مدرسه مستقل و ضمیمه مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: 163 هزار و 500 دانش آموز استان در مدارس دولتی و 36 هزار و 500 دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‎‎کنند که با توجه به این که کایه مدارس پیش دبستانی آموزش و پرورش غیر دولتی هستند با تفکیک دانش آموزان آنها می‎‎توان گفت که 12 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی هستند.
شیرزاد با اعلام اینکه در مقطع ابتدایی حتی مدارسی با یک دانش آموز نیز دایر هستند ولی در بخش متوسطه ضوابط براساس حدنصاب دانش آموزان تشکیل می‎‎شود، گفت: تعداد دانش آموزان افغانی در سیستم آموزشی استان ده هزار و 700 نفر است که اغلب در دوره ابتدایی هستند لذا برآن شدیم تا با درخواست های مکرر مردم مدارسی جدا برای آنها در نظر بگیریم.
وی گفت: 98 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل می شود و تنها دو درصد از هزینه های آموزش و پرورش مربوط به کارهای فرهنگی، مسابقات  و اردو ها است لذا مدارس دولتی با این محدودیت ها نمی توانند به شایستگی اداره شوند و این در حالی است که آموزش و پرورش باید در محیطی شاداب برگزار شود و امکانات تفریحی نیاز دارد.
وی با بیان این که هر چه معلمان با انگیزه‎‎تر باشند، جامعه بیشتر پیشرفت و توسعه خواهد یافت، عنوان کرد: عزیزترین سرمایه‎‎های ملت یعنی دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش هستند لذا مهم است که چه کسی در آموزش و پرورش با این سرمایه‎‎ها فعالیت می‎‎کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان به پیشتازی دانش آموزان استان در کنکور سراسری برای 21  سال متوالی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان یزدی در مسابقات خوارزمی و حتی خارج از کشور، المپیادها،/مسابقات قرآن و افتخار آفرین هستند لذا با همکاری شهرداری صحبت شد تا میدانی به نام میدان نخبگان آموزش و پرورش با اسامی دانش آموزان نخبه یزدی در شهر ایجاد شود همچنین در زمینه سوادآموزی و نرخ باسوادی استان هم از استان های موفق در کشور هستیم به طوری که 97درصد جمعیت ما باسواد هستند و جمعیت قابل توجهی از بی سوادان استان را اتباع خارجی و مهاجران غیربومی سایر استان‎‎ها تشکیل می دهند.
شیرزاد عامل موفقیت دانش آموزان یزدی‌ تا کنون را فرهنگ و تدین مردم استان، فرهنگ کار و تلاش مردم استان و همدلی و همراهی با آموزش و پرورش دانست و گفت:
وی با بیان این که وظیفه اصلی آموزش و پرورش کیفی سازی آموزش‎‎هاست، از عمده موانع در این رابطه را کمبود اعتبارات این دستگاه خواند و گفت: 98 درصد از اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق پرسنل و تنها دو درصد صرف امور جاری می‌‌شود.
وی کمبود نیروی انسانی به ویژه در مقطع ابتدایی را یکی دیگر از موانع در این رابطه ذکر کرد و گفت: امسال 5 هزار ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش کشور در نظر گرفته شده که نام نویسی از متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از ۱۱ تا ۱۷ مرداد و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد.
وی با بیان این که آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۲۷  شهریور برگزار می‌شود، سهم استان یزد را با سه درصد بالاترین میزان پس از استان‎‎های محروم کشور یعنی قریب 160 نفر ذکر کرد و گفت: البته 25 درصد این سهمیه به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص دارد.
شیرزاد با بیان این که پذیرفته شدگان این آزمون یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش خواهند دید و از مهر ۹۵ وارد مدارس می‎‎شوند، در پایان موضوع استانداردسازی فضاهای آموزشی را یکی دیگر از موانع کیفی سازی در آموزش و پرورش خواند.
در ادامه نشست حمیدرضا محمدی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد در خصوص مشکلات فضلی آموزشی در یزد گفت: در شهر یزد وضعیت امکانات و فضا و مقاومت مدارس بسیار پایین است لذا برخی پروژه ها را در راستای مقاوم سازی در دست داریم به طوری که سه هزار و 60 کلاس درس نیاز به مقاوم سازی داشتند که از این تعداد چهار پروژه باقی است که تا پایان مهر تحویل داده خواهد شد.
وی به استاندارد سازی سیستم گرمایش و سرمایش مدارس اشاره کرد و گفت: به زودی بخاری گازی هم از مدارس حذف می شود و تا کنون نیز بخاری نفتی ها حذف شده اند و با راه اندازی موتورخانه ها در مدارس این سیستم ایمنی و مکانیزه خواهد شد در سال 92 تعداد500 کلاس استاندارد سازی شد تا کنون 1700 کلاس استاندارد شده اند و تا دو سال آینده تمام کلاس های ما از نظر سیستم گرمایش و سرمایش استاندارد می شوند.
وی همچنین از تکمیل سالن های ورزشی مدارس دخترانه خبر داد.
در این نشست همچنین اعلام شد تعدادی از مدارس شهر یزد به دلیل نا ایمن بودن تعطیل و بودجه برای بازسازی و مقاوم سازی آنها در دست نیست و دانش آموزان مجبور به ثبت نام در سایر مدارس شده اند همچنین تعداد280 مدرسه ناایمن وفرسوده هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار