معاون فرماندار یزد:
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد گفت: در حال حاضر 10 درصد جمعیت شهرستان یزد را سالمندان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۷۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 02 August 2015
به گزارش تابناک یزد،محمد علی جعفری در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور سالمندان شهرستان افزود: بنابر آمارهای ارائه شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان یزد 52 هزار نفر سالمند در سه گروه سنی سالمندجوان، سالمند میانسال و سالمندان پیر در شهرستان یزد زندگی می کنند.

وی با اشاره به وظایف ستاد ساماندهی امور سالمندان در شهرستان ها تصریح کرد: ساماندهی سالمندان فقط پرداختن به مقوله توانبخشی صرف یا خدمات بهداشتی - درمانی نیست بلکه به معنی تلاش برای حضور فعال آنان در جامعه است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد افزود: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ضرورت دارد.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) در باب اهمیت احترام به سالمندان جامعه اظهار داشت: در فرمایشات ائمه اطهار و بزرگان دین به رعایت حقوق و احترام به قشر سالمندان تأکید شده است که ضروری است در این راستا با فرهنگ سازی و استفاده از راهکارهای اثربخش این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه به ویژه نسل های جوانتر تقویت نماییم.

پیگیری اداره بهزیستی شهرستان یزد در خصوص افزایش مناسب سازی فضاهای عمومی در سطح شهر، اعلام انتظارات و الویت های سالمندان شهرستان از سوی کانون بازنشستگان شهرستان به فرمانداری و اعلام نظرات و پیشنهادات دستگاه های عضو ستاد به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر هفته سالمندی در شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار