کد خبر: ۷۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 02 August 2015
بندرگاه انزلی، پرقدمت‌ترین و بزرگ‌ترین بندر شمال کشور، در تابستان نه تنها پذیرای صاحبان کالا بلکه میزبان گردشگرانی است که از شهرهای مختلف به دیدار این شهر ساحلی آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، بندرگاه انزلی، در فصل زیبای تابستان پذیرای گردشگران است، تماشای کشتی‌های رنگارنگ بزرگ و کوچک، ملوانانی که از روی عرشه کشتی برای دیدارکنندگان دست تکان می‌دهند، جرثقیل‌های بزرگی که همچون غول‌های آهنی محموله‌های عظیم بار را از روی کشتی به اسکله منتقل می‌کنند، آمد و شد قایق‌های رنگارنگ و چشم‌انداز کانال بندرگاه و موج‌شکن و دریا برای گردشگران لطف بسیار دارد .

مهندس سیدعلی نعیمی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به علاقمندی مردم برای دیدار از محدوده بندری و به منظور آشناسازی بیشتر مردم با نوع فعالیت‌های این مجموعه، امکان دیدار از بندرگاه انزلی را برای گردشگران در یک دوره زمانی فراهم کردیم .

وی با اشاره به رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای نیروی دریایی ایران گفت: روابط عمومی بندر در این دوره زمانی به این منظور آماده شدند که در بازدید از بندر راهنمای گردشگران بوده و ضمن بازدید از اسکله‌ها و مقبره شهید بزرگوار نیروی دریایی ناوسروان بایندر بیانگر نحوه و روند تخلیه و بارگیری کالا در این بندر زیبا نیز باشند.

نعیمی افزود: افرادی که تمایل به بازدید از بندرگاه دارند می‌توانند به همراه روابط عمومی اداره‌کل و با هدایت گارد بندر وارد محوطه شده و از مقبره شهید والامقام بایندر، اسکله‌ها، بارانداز و کشتی‌های پهلو گرفته و فعالیت تخلیه و بارگیری دیدن کنند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خاطرنشان کرد: گیلان از وجود سه بندرگاه انزلی، آستارا، چمخاله و کیاشهر برخوردار است و بندرگاه انزلی یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین بنادر شمال کشور با 10 پست اسکله، دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری هفت میلیون تن کالا در سال است، بندرگاه انزلی بزرگترین و فعال‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای‌خزر مجهز به امکانات نوین تخلیه و بارگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار