سرپرست فرمانداری نمین گفت: قرار است با تاکید استاندار اردبیل به زودی طرح جامع حفظ وضعیت موجود فندقلو و توسعه آن تهیه شده و به تصویب برسد.
کد خبر: ۷۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 02 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بخشعلی لطیفی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های حفاظتی و توسعه جنگل فندقلوی نمین اظهار کرد: ما از ابتدای امسال تاکنون در چهار مرحله پاکسازی جنگل فندقلو را به صورت خودجوش شاهد بودیم که در مناسبت‌های مختلف این پاکسازی با همکاری تشکل‌های غیردولتی به انجام رسیده است.

وی با یادآوری اینکه شرایط آب و هوایی مطلوب و موقعیت ممتاز در این جنگل سبب شده است تا گردشگران بیشماری وارد این منطقه بکر و استثنایی جنگلی سرسبز شوند، گفت: از 16 هزار و 400 هکتار مساحت این جنگل 5 هزار و 500 هکتار آن گونه‌های منحصربه فرد فندق هستند.

سرپرست فرمانداری نمین افزود: در کنار برنامه‌های حفاظتی از این جنگل سالانه طرح توسعه جنگل فندقلو نیز مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن صیانت و پاکسازی و حفاظت عملی از این جنگل با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

لطیفی تصریح کرد: تا زمانی که مردم در قبال این مجموعه منحصربه فرد و توانمند با احساس مسئولیت حاضر نشده و زمینه را برای بهره‌گیری بیشتر از این جنگل طبیعی و بکر فراهم نیاورند به یقین این مجموعه با برخی آسیب‌ها و تهدیدها روبه‌رو خواهد شد که انتظار می‌رود همه با احساس مسئولیت در این مجموعه برای استفاده بهتر و شایسته حضور پیدا کنند.

این مسئول به برگزاری جلسات متعدد با حضور استاندار اردبیل و تاکید مقام عالی استان در حفظ وضعیت موجود و ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی در این منطقه اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده است طرح جامع جنگل فندقلو تهیه شود که ما این کار را با همکاری و مشارکت مشاوران برجسته کشوری انجام می‌دهیم.

سرپرست فرمانداری نمین یادآور شد: در همین راستا و در جلب و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این منطقه تقویت راه ارتباطی فندقلو، بهسازی و تعریض آن به طول 5 کیلومتر از سال گذشته آغاز شده و با 800 میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

لطفی در پایان افزود: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این طرح‌ها و تامین دیگر زیرساخت‌ها بتوانیم در منطقه جنگلی فندقلو زمینه و بستری را فراهم کنیم تا گردشگران بتوانند از زیبایی‌های این جنگل استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار