رئیس شورای استان اردبیل گفت: تا زمانی که نتوانیم ریشه گرایش جوانان را به اعتیاد که کاملاً روشن و مبرهن است، شناسایی کرده و در حل آن تلاش نکنیم همچنان گرفتاری‌ها و مشکلات ما بیشتر شده و امکان رفع دغدغه‌ها وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 03 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیم آقازاده صبح امروز در نشست مشورتی با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: واقعیت این است که همه می‌دانیم ریشه مشکلات و نارسایی‌های جامعه ما در کجا است اما در درمان و مداوا کردن این مشکلات و نارسایی‌ها دچار یک سردرگمی عجیبی هستیم.

وی لازمه یک مدیریت شایسته را توجه به مسائل تنبیهی و تشویقی اعلام کرد و گفت: اگر در جامعه ما فاصله طبقاتی وجود دارد و به دنبال آن فقر و نداری گریبانگیر جامعه شده است، باید به یاد داشته باشیم که این مشکلات نتیجه سهل‌انگاری و بی‌توجهی بسیاری از مسئولان و خانواده‌ها است که از اصل موضوع غفلت کردند.

رئیس شورای استان اردبیل افزود: جامعه آماری معتادان بیشتر از ارقام اعلام شده است و ما در این ماجرا باید افراد سالم را در مصونیت نگه داشته سپس به درمان افراد معتاد و نجات آنها کمک کنیم، چراکه امروز بیکاری و نبود اشتغال مناسب آزاردهنده بوده و یکی از زمینه‌های مساعد گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان است.

آقازاده وجود 5 میلیون بیکار را در کشور یک آفت و زمینه نابهنجاری توصیف کرد و گفت: خود زندان اصلی‌ترین بستر دغدغه و نگرانی خانواده‌ها و دلسوزان جامعه است که قطعاً در زندان نیز جوانان گرفتار در دام اعتیاد و ناهنجاری‌ها به جای سالم‌سازی تربیتی و زندگی خود با برخی دیگر از ناهنجاری‌ها آشنایی پیدا کرده و زمینه افزایش دغدغه‌ها و مشکلات آنها فراهم می‌آید.

رئیس شورای استان اردبیل ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم ریشه گرایش جوانان را به اعتیاد که کاملاً روشن و مبرهن است، شناسایی کرده و در حل آن تلاش نکنیم همچنان گرفتاری‌ها و مشکلات ما بیشتر و بیشتر شده و امکان رفع دغدغه‌ها وجود نخواهد داشت.

آقازاده قصور برخی از مسئولان را در کوتاهی محرز در انجام برخی وظایف و اختیارات یاد‌آور شد و گفت: باید در کنار اجرای قوانین و مقررات در این زمینه در مبارزه با مواد مخدر شدت غضب و رحمت مورد توجه قرار گرفته و زمینه بهبود شرایط با منطق و دلایل روشن فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار