عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خواسته معلمان برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق را کاملا به حق دانست و گفت: اگر می خواهیم نظام آموزشی ما صحیح عمل کند، معلم نباید دغدغه معیشت داشته باشد.
کد خبر: ۷۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 03 August 2015

عبدالرضا مصری در خصوص خواسته معلمان برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق، گفت: حرف معلمان به حق است و تنها به علت کثرت معلمان است که تاکنون اقدامی در مورد آن نشده است.

وی تصریح کرد: ظلمی که هم اکنون به جامعه فرهنگی ما می شود تنها به دلیل تعداد زیاد جامعه فرهنگی است نه اینکه حق نگویند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: معیشت حرف اول را می زند و معلمان به هیچ وجه نباید دغدغه معیشت را داشته باشند، چرا که کار فرهنگی با بقیه کارها فرق دارد.

اگر به خواست معلمان توجه نشود، نظام آموزشی صدمه می بیند

وی تصریح کرد: معلمان کار بسیار سختی را به عهده دارند و می خواهند آجر روی آجر فکر بچه ها بگذارند و اگر این معلمان ذره ای دغدغه فکری داشته باشند به نظام آموزشی ما صدمه وارد می شود.

مصری گفت: اگر توجه کرده باشید، با اندکی تغییر شرایط موجود رتبه علمی کشور ما طی یکی دو سال اخیر در دنیا پایین آمد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یادآور شد: استاد، معلم و دبیر وقتی می خواهد در کلاس حاضر و به بچه های ما آموزش دهد نباید دغدغه های فکری چون معیشت، اجازه خانه و... نداشته باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه پرداختی ما به معلمان در کشور ضعیف است ودلیل عدم افزایش آن و توجه به حقوق معلمان نیز تعداد بالای آنان و میلیونی بودن این افزایش هاست.

نباید کثرت مانع از احقاق حقوق شود

مصری تصریح کرد: اگر قرار باشد ۱۰۰ هزار توما ن به حقوق هر معلم در ماه اضافه شود و این ۱۰۰ هزار تومان در تعداد ماه های سال و تعداد معلمان ضرب شود، رقم بسیار بالایی خواهد شد اما نباید به خاطر کثرت حقوق معلمین تضییع شود.

وی افزود: اگر در شرایطی که معلمین حقوق پایینی دارند، سایرین نیز با همین سطوح کاری و علمی حقوق پایینی دریافت کنند دیگر مشکلی وجود ندارد اما اینگونه نیست.

وی افزود: ما این همه تلاش کردیم نظام هما هنگ پرداخت اجرایی شود ویک ضریب هم برای معلمین گذاشتیم که به نظام آموزشی در کشور اهمیت داده شود که متاسفانه عمل نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: آنچه که معلمین می گویند یا نمی گویند، ۱۰۰ درصد حق دارند. عده ای این موضوع را به زبان می آورند و عده ای خاموشند اما حقیقت این است که در این رابطه ۱۰۰ درصد حق با آنهاست.

وی افزود: متاسفانه علی رغم حساسیت های شغلی، شغل معلمی، هم برابر جایگاه آنها و هم برابری هزینه ها نسبت به سال پایه، معلمین در فشار هستند و حق دارند این حق را مطالبه کنند.

مصری با اشاره به درگیری های اتفاق افتاده ماه های اخیر در تجمع معلمان برای مطالبه حقوقشان گفت: اینها یک تجمعی تشکیل داده و حقوق خود را خواستار شدند که متاسفانه در این زمینه نیروی انتظامی بد عمل کرده بود و برخورد مناسبی با آنان نداشت.

وی افزود: چه عیبی دارد عده ای از این ملت درب خانه ملت آمده و به نمایندگان ملت اعلام کرده اند که خواسته ما این است و یا حتی به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کرده و حق خود را مطالبه می کنند.

مصری تاکید کرد: من به هیچ وجه اتفاقاتی که برای معلمان در این زمینه رخ داد را تایید نمی کنم و معتقدم نباید چنین برخوردی با معلمین می شد حتی اگر ناحق می گفتند و باید جواب آنها به صورت منطقی داده می شد.

جریانی که می خواهد آب را گل آلود و ماهی بگیرد تایید نمی کنم

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: البته در این بین جریانی وجود دارد که می خواهد آب را گل آلود و از آن ماهی بگیرد که من آن رابه هیچ عنوان تایید نمی کنم، اما در خصوص حقوق معلمین ۱۰۰ درصد با آنان موافق هستم و تاکید می کنم که حق معلمین هست و الان هم باید گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد در کمیسیون تلفیق آینده وضعیت کشور، طوری باشد که از نظر منابع به ما اجازه دهد حق معلمان را بگیریم و اقدامی که برای نظام سلامت در کشور اتفاق افتاد، برای نظام آموزش هم رخ دهد.

مصری، تاکید کرد: باید نظام آموزشی در کشور حفظ شود، یعنی باید ضریب حقوق معلم حتی نسبت به سایر دستگاه ها بالاتر باشد چرا که معلمان، همان کسانی هستند که حتی به فرزندان تمام زمامداران امور درس می دهند و اگر بخواهیم فرزندانمان درست تربیت شده و آموزش ببینند باید به خواست معلمان توجه شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار