رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش نیمکت های سوخته:
علی لاریجانی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران با درخشش خود به مسلمانان بینایی داد، گفت: انقلاب ایران رخوت را در کشورهای اسلامی از بین برد و در آنها جرقه ای را ایجاد کرد.
کد خبر: ۷۱۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 31 January 2019

به گزارش تابناک تبریز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، ظهر امروز (پنجشنبه 11 بهمن) در همایش نیمکت های سوخته یادواره شهدای مدرسه زینبیه شهر میانه گفت: آیت الله احمدی میانجی که یکی از بزرگان حوزه علمیه قم بود و دهقان فداکار به عنوان نمونه مسئولیت شناسی در این شهر زندگی می کردند که هر کدام از آنها یکی از افتخارات شهر میانه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محفل گرامیداشت شهدای دانش آموز نشان دهنده زنده بودن روحیه تقدیر از ایثار و شهادت است، نام نیمکت های سوخته برای این همایش بیانگر تمامی موضوعات است، گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی به نهایت رسید و اضطراب فراوانی تا زمان ورود امام به کشور وجود داشت. بسیاری از صاحب نظران سیاسی اعلام می کردند که شرایط برای ورود ایشان وجود ندارد، تنها کسی که می توانست کشتی انقلاب را به ساحل امن برساند امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی پرالتهاب امام خمینی (ره) به تهران آمد و با سخنرانی غرای خود در بهشت زهرا روحیه مخالفین انقلاب را از بین برد و جمله امام راحل مبنی بر اینکه دولت تعیین می کنند وضعیت را مشخص کرد و رژیم تصمیم خود را گرفت، ادامه داد: در زمان حضور امام در مدرسه رفاه موضوع کودتا مطرح بود و اقدام شجاعانه امام در 22 بهمن و لغو فضای پلیسی اقدام شجاعانه ای بود که صحنه را عوض کرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران با درخشش خود به مسلمانان بینایی داد و رخوت را در کشورهای اسلامی از بین برد و در آنها جرقه ای را ایجاد کرد.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه وضعیت به وجود آمده برای دختران مدرسه زینبیه نشان دهنده جوامع و صحنه بین المللی است، ادامه داد: جوامع بین المللی موضوعات حقوق بشر را تنها در سخنرانی ها مطرح می کنند، در یمن نیز مساجد و مدارس مورد هدف قرار می گیرند، هر چند که سازمان بین الملل ایجاد شده تا از جنگ جلوگیری کند. جوامع بین المللی دارای پایه قدرت طلبی هستند و اجازه نمی دهند کشورهای مستقل آرام باشند، مگر اینکه نتوانند با این کشورهای مستقل مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه ظالمان عرصه بین المللی اگر بتوانند کاری علیه ملت ایران انجام دهند، آن را اجرایی می کنند، به دلیل اینکه نمی توانند با ما بجنگند علیه ما جنگی راه نمی اندازند، تصریح کرد: به دلیل اینکه در زمینه اقتصادی ضعف داریم، جنگ اقتصادی را به راه انداختند، از نظر دفاعی و درک درست مردم از انقلاب جایگاه ممتازی داریم و این جایگاه با تلاش های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه کمک های ایران قبل از انقلاب به اسرائیل شرم آور بود، عنوان کرد: کسی نمی گوید ایرانی ها ترسو هستند، بلکه می گویند بلکه می گویند ایرانی ها با شرف زندگی می کنند و در دوران انقلاب این مدال ها به سینه ایرانیان نصب شد. همچنین در دوران دفاع مقدس پیام بازدارنده ای به دشمنان داده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجبور شدیم روی تکنولوژی های دفاعی کار کنیم و امروز از این قدرت برخورداریم و دشمنان ما از قدرتمند بودن ما نگران هستند، تصریح کرد: اگر معتقد هستند نباید در خاورمیانه سلاح باشد، آنها را جمع کنند، باید به آنها گفت آیا برد موشک های شما کم است؟

وی با تاکید بر اینکه زمانی امام خمینی (ره) بر روی استقلال اقتصادی تاکید کرد، عنوان کرد: اگر بخواهیم می توانیم مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف کنیم، اما این مسیر نیازمند مجاهدت است و این ظرفیت در جهات مختلف کشور وجود دارد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه نیازهای اصلی کشور باید تامین شوند تا دشمنان نتوانند از آن نقاط به ما آسیب وارد کنند، ادامه داد: این استان از ظرفیت های خوبی برخوردار است و امکان پیشرفت آن وجود دارد. با توجه به منابع آبی و خاکی، شرایط برای سرمایه گذاری های بهتر را دارد. باید از سیستم های گلخانه ای در این استان بیشتر استفاده شود، زیرا فصل کشاورزی محدودتری دارید.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
جناب آقای دکترلاریجانی جنابعالی بحدکافی درمجلس افاضه وصحبت می فرمایید.نیازی به سفرهای استانی که هزینه های گزافی به کشورتحمیل کرده ووقت مدیران استانی راتلف میکندنیست برادرجان.فقط لطف کنیدبه اقتصادمقاومتی درعمل وفرمایشات مقام معظم رهبری اقدام عملی فرماییدونه سخنرانی.مردم شعاروسخنرانی زیادی شنیده اندوخسته.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار