مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با هدف جلب مشارکت مردم و رسانه‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی در زمینه فرهنگ ترافیک تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۷۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 03 August 2015
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با هدف جلب مشارکت مردم و رسانه‌ها در راستای ارتقای سطح آگاهی در زمینه فرهنگ ترافیک تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس؛نصرت‌الله حیدری در نخستین جلسه بررسی چگونگی فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه سه عامل انسان، وسیله نقلیه و راه از عوامل اصلی تصادفات به شمار می‌روند، اظهار کرد: چون عامل انسانی نقشی اساسی در مقوله حوادث جاده‌ای دارد باید با به‌کارگیری همه امکانات از مشارکت مردم در کاهش تصادفات کمک بگیریم.

وی افزود: با توجه به بحث راه‎ها، ایمنی و نقش آن در زندگی آحاد جامعه در همه حوزه‌ها، ایجاد تشکل‌های مردمی در این زمینه ضروری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: کارگروه ایمنی راه‌ها و سوانح رانندگی مصمم است به این نهاد مردمی در مباحث فرهنگی و... کمک کند.

وی تأکید کرد: در زمینه ایمنی راه‌ها اقداماتی چون درج مقالات و مطالب در مطبوعات آغاز شده است ولی با توجه به تأثیر مثبت تشکل‌ها و نهادهای مردمی شکل‌گیری رسمی و حمایت از این جمعیت موجب دلگرمی و جدیت در انجام امور خداپسندانه خواهد بود.

نماینده جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها نیز ضمن بیان اهداف جمعیت بیان کرد: این جمعیت دارای سه کمیته در قالب آموزش و فرهنگسازی، فنی و مهندسی و کمیته مشارکت‌های مردمی است.

محمدمهدی درگاهی تاکید کرد: آموزش و به‌کارگیری آخرین تکنولوژی‌ها در زمینه ارتقای سطح ایمنی نقش ویژه‌ای دارد و ما سعی داریم با تهیه تقویم آموزشی در ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی کاربران گام برداریم.

جانشین رئیس پلیس راهور استان همدان نیز با اشاره به ارتقای فرهنگ توریسم و لزوم سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: در کنار این فرهنگ، باید فرهنگ ترافیک در پدیده آموزش نیز ارتقا یابد.

رضا خالوندی آموزش همگانی را امری مهم برای کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواند و افزود: در خصوص راه‌ها وضعیت مناسبی داریم و با رفع ضعف آموزش سعی در ارتقای فرهنگ ترافیک و به دنبال آن کاهش آمار تصادفات داریم.

دبیر شورای فرهنگ ترافیک استان همدان نیز بررسی نقاط قوت و ضعف در اجرای موفق برنامه‌های جمعیت را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اولویت نخست مباحث نظارتی الکترونیک و در وهله بعد مقوله فرهنگسازی است که به کسب موفقیت‌های بعدی کمک می‌کند.

معاون پلیس راه استان همدان نیز علت اصلی تصادفات در جاده‌ها را عدم احساس مسئولیت فردی و اجتماعی خواند.

علی فکری خاطرنشان کرد: علاوه بر مقوله آموزش به رانندگان، بهره‌گیری از مشارکت شرکت‌های بیمه در این تشکل‌ها علاوه بر حفظ سرمایه و جان مسافران باعث اشاعه فرهنگ کاهش تصادفات نیز خواهد شد.

یادآور می‌شود پس از ارائه نظرات سایر کارشناسان شرکت‌کننده در جلسه مواردی چون؛ برگزاری همایش‌های مختلف، آموزش کمک‌های اولیه به مردم و حضور فیزیکی آنان در همایش، بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای مجازی و تشکیل کارگاه‌های آموزشی در همه رده‌های سنی مورد توافق اعضای جلسه قرار گرفت.

همدان سیزدهمین استانی است که اقدام به تشکیل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها کرده و سایت اینترنتی www.rsss.ir و پست الکترونیکی info@rsss.ir نیز برای پاسخگویی به سئوالات و راهنمایی داوطلبان عضویت معرفی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار