مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات انواع دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت و مجوز بهداشتی دامپزشکی استان به 20 کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی‌نژاد اظهار کرد: تخم مرغ خوراکی همچنان در صدر صادرات استان قرار داشته و از ابتدای سال تاکنون بیش از 11 میلیون و 811 هزار کیلوگرم از این فرآورده به کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی جوجه یک روزه و مرغ منجمد را به ترتیب با میزان یک میلیون و 141 هزار قطعه و 905 هزار کیلوگرم به مقصد افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان از رقم‌های دوم و سوم جدول صادرات در زمینه کالاهای مرتبط با دامپزشکی اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه، خاورمیانه، چین و هندوستان و اعضای اتحادیه اروپا نظیر؛ ایتالیا و لهستان را از مشتریان اقلام صادراتی فوق دانست.

وی در زمینه واردات نیز گفت: واردات ایران از چهار کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می‌گیرد.

روحانی‌نژاد عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را گندم دامی، کنجاله پنبه دانه، پیله ابریشم و ... دانست که همگی قبل از ورود به کشور بایستی مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار