تابناک : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بزرگداشت روز خبرنگار در اراک خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 03 August 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ،حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: خبرنگار واسطه و پل ارتباطی بین حکومت  و  مردم  و مردم و حاکمیت است، بنابراین باید صدای رسای مردم به حاکمیت و واسطه انتقال خبر و پیام از حاکمیت به مردم باشد.

وی افزود: خبرنگار رسالت اطلاع رسانی و نشر درست و شفاف  اخبار و وقایع را به عموم مردم و افکار عمومی جامعه بر عهده دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: صحت و سلامتی خبر  و اخلاق محوری برای  خبرنگاران یکی از شاخصه ها و خصوصیات بسیار مهم تلقی می شود به طوری که در قرآن کریم هم به رسالت پیامبران  به عنوان خبر آورنده از عالم وحی و ربوبیت برای مردم این نکته اشاره شده است.

شاکری بیان کرد: خداوند متعال  در قرآن کریم از مردم هم خواسته که اگر کسی برای شما خبری آورد آن را مورد بررسی و تحقیق دقیق  قرار دهید، یعنی وظیفه مردم را هم مشخص کرده که هر خبری را نپذیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به برخی ویژگی های خبرنگاران، گفت: خبرنگاران خوب کسانی هستند که دارای صلابت نفس، صداقت در درج و انتقال خبر، اخلاق محور باشند، از این قدرت و امکاناتی که خداوند در اختیارشان قرار داده درست استفاده کنند و آن ها را در راستای اهداف مثبت بکار ببرند.

شاکری با اشاره به 17 مرداد ماه روز خبرنگار و تبریک این روز، اظهار کرد: در ارتباط با مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان، جلسات متعددی را درباره برنامه ریزی، نظرخواهی، مشورت خواهی، با حضور  مسوولین اداره کل روابط عمومی استانداری انجام داده که انشا اله بتوانیم به نحو بسیار مطلوبی آن را در روز شنبه ،هفدهم مردادماه برگزار کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار