معاون وزیر آموزش و پرورش در آبدانان:
در راستای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان ایلام یکی از معاونان وی به همراه رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان از بعضی مدارس شهرستان آبدانان بازدید و در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان شرکت کرد.
کد خبر: ۷۱۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 23 February 2019
در راستای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان ایلام ،یکی از معاونان وی به همراه رییس سازمان نهضت سواد آموزی استان از بعضی مدارس شهرستان آبدانان بازدید و در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛شاپور محمد زاده در این نشست به دستاوردهای علمی کشور در چهار دهه انقلاب اشاره و بیان کرد یکی از خدمات مهم انقلاب اسلامی تشکیل نهضت سواد آموزی در جهت مبارزه با بیسوادی و ریشه کنی این معضل بود که کارنامه موفق و قابل دفاعی دارد.وی میانگین باسوادی در کشور را ۹۴/۵ درصد بیان و خاطرنشان کرد این نرم در آبدانان ۹۳/۵ درصد می باشد که پیش بینی شده در سال آینده مرکز آموزش یادگیری در این شهر احداث شود.

معاون وزیر به مشکلات اقتصادی گریبانگیر کشور خصوصا وزرات آموزش و پرورش پرداخت و گفت بالغ بر ۹۸ درصد بودجه آموزش پرورش به اعتبارات پرسنلی اختصاص دارد و تنها یکی دو درصد برای سایر امور می باشد.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت پیگیر مشکلات بازنشستگان بوده و معوقات سالیان گذشته این قشر در بودجه ۹۸ دیده شده و انشالله پرداخت خواهد شد.

در این نشست مدیر آموش و پرورش شهرستان آبدانان گزیده ای از مشکلات این حوزه برشمرد و بیان داشت برقراری ماده الف بند ۱۲ برنامه ششم توسعه یعنی برخورداری از حق نوار مرزی و مناطق جنگی که آثار جنگ هنوز در آبدانان دیده می شود از اولویت خواسته فرهنگیان می باشد.

محمد پیری به کمبود نیروی خدماتی، کمبود فضای آموزشی،شیب تند بازنشستگی و کمبود نیروی انسانی،مستهلک بودن خودروهای این دستگاه،کمبود وسایل و مواد آزمایشگاهی در مدارس،عدم پرداخت اضافه خدمت،احداث خوابگاه برای دانش آموزان روستایی،تخصیص اعتبار برای بازسازی و مرمت خانه معلم این شهر و نیز استقرار شعبه آموزش و پرورش در شهر مورموری به دلیل دوری و فاصله زیاد از مرکز شهرستان اشاره واز مهمترین مطالبات این بخش ذکر کرد.

در ادامه نمایندگان مقاطع مختلف آموزشی به بیان مشکلات و دیدگاهای خود پرداختند، و از دو نفر از سوادآموزان برتر تقدیر به عمل آمد.
خبرنگار تابناک درآبدانان :بهروز مردانی
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار