ريیس واحد میانجیگری دادگستري میبد ازدواج‌هاي در سنین پایین را یکی از معضلات کنونی اين شهرستان خواند و در مورد آسیب‌های اجتماعی اين اقدام برای خانواده‌ها به ويژه دختران هشدار داد.
کد خبر: ۷۱۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 24 February 2019

«علیرضا آقایی»یکی از معضلات جامعه کنونی میبد را ازدواج‌هاي در سنین پایین خواند و گفت: ازدواج در سنین پایین به ويژه برای دختران همراه با آسیب‌هایي جدی است ولي متاسفانه اغلب خانواده‌ها از آن غافل هستند.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها در مورد پيامدها و آسيب‌هاي ازدواج در سنين پايين، از خانواده‌ها خواست تا در اين رابطه آگاه باشند و به چنين ازدواج‌هايي بخصوص در مورد دختران ۱۴ و 15 ساله یا سنين پایین‌تر تن در ندهند.

آقايي ازدواج در سنين پايين را زنگ خطری برای جامعه امروزی ذكر و در اين باره تصريح كرد: یک دختر در سن پایین به هيچ وجه نمي‌تواند یک زن کامل محسوب شود و حتي بدن او نيز براي مسائل زناشویی آمادگي لازم را ندارد لذا پس از گذشت چند ماه از زندگي دلسرد می‌شود.

به گفه‌ي وي، از سوي ديگر دختران بسیاری از لذت‌هاي زندگي را به ويژه در سنين پايين، در خانه پدرشان تجربه خواهند كرد ولي با ازدواج اين بخش از تجارب زندگي نيز از آنها سلب مي‌شود لذا خانواده ها بايد به این موضوع اهمیت دهند تا به مشکل بر نخورند.

ريیس واحد میانجیگری دادگستري ميبد خاطرنشان كرد: يك پسر در سن ۲۵ سالگی به عنوان یک مرد کامل نيازمند زنی كامل برای زندگی خود است و دختري با سن كم از بسياري جهات چنين آگاهی و آمادگی را ندارند و انجام چنين پيوندهايي با مشکلات متعددی هماره خواهد شد.

وي ضمن توصيه مجدد به پرهيز از ازدواج‌هاي زودهنگام و در سنين پايين، اظهار كرد: در چنين مواردي خانواده‌ها حتماً بايد همت كنند و با صرف هزینه و دريافت مشاوره،‌ معیارهای ازدواج، آنالیز شخصیت، جسمي و روحي طرفين، به صورت منطقي اقدام به ازدواج كنند.

آقايي یکی از گلایه‌های اصلی از خانواده‌ها را اهميت ندادن به نظرات مشاوران خانواده ذكر كرد و افزود: امروز افراد براي دريافت گواهينامه رانندگی هزینه‌هاي زیادی را صرف می‌کند؛ کتاب می‌خواند، در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت می‌کند، وقت مي‌گذارند و آزمون مي‌دهند تا اين مدرك مهم براي رانندگي را كسب كنند حتي برخي افراد به رغم نداشتن خودرو براي كسب اين مهارت اقدام به صرف زمان و هزينه مي‌كنند ولي براي مسئله‌ي مهمي مثل ازدواج و برگزيدن همسر به بهانه صرف هزینه و زمان حاضر به استغفاده از نظرات مشاور نيستند.

وي عنوان كرد: اكثر دخترانی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند، بعد از مواجهه با مشکلات زناشويي و در هنگام مراجعه به واحد میانجیگری اقرار می‌کنند که زمان ازدواجمان نبوده و فقط به عشق لباس عروس و بدون آگاهی ازدواج کردیم.

اين مسئول با تاكيد بر اهميت مشاوره‌هاي قبل از ازدواج، گفت: متاسفانه اين موضوع در جامعه فرهنگ‌سازي نشده و بعضاً پدر عروس مخالف گفتگو، مشاوره و بررسی روحیات طرفين قبل از ازدواج با حضور خانواده‌هاست.

وي از تلاش براي ایجاد یک مرکز مستقل برای مشاوره قبل از ازدواج در ميبد خبر داد و تصريح كرد: نظر به وضعیت نامطلوب ازدواج‌هاي منطقی و اصولی در ميبد، ایجاد اين مركز ضرورت دارد و تلاش داريم با تعريف ان در قالب يك مرکز مشاوره تفریحی، امكاني فراهم آوريم كه خاواده‌ها و زوج‌ها با حضور در این مرکز و شرکت در جلسات متعدد با یکدیگر حرف بزنند و تفاوت‌ها و تفاهم‌های یکدیگر را با حضور مشاور بررسی کنند.

آقایی افزود: زندگی درخواست درس خواندن یا رفتن خانه پدر نیست بلکه زندگی ایثار، عشق و از خودگذشتگی است و بسیاری از مسائل پیش‌بینی نشده در طول زندگی به وجود می‌آید که دختران سنین پایین قادر به هضم آن نیستند.

ريیس واحد میانجیگری دادگستري میبد در پایان تاكيد كرد كه حتماً انجام ازدواج به ويژه در موارد سنین پایین با مشورت مشاوران مرتبط صورت گیرد تا درصورتي كه انجام آن به صلاح طرفين نبود، صورت نگيرد يا از بروز مشكلات بعدي پيشگيري و از شدت آنها كاسته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار