کد خبر: ۷۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 04 August 2015
امین باقری در ریگان اظهار داشت: برداشت خرما از 6 هزار و 500 هکتار از نخلستان‌های شهرستان ریگان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 35 هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

وی بیان داشت: اقدامات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی در زمینه جلوگیری از خشکیدگی خوشه‌های خرما سبب افزایش 70 درصدی محصول در شهرستان ریگان شد‌.

باقری تصریح کرد: امسال این محصول از کیفیت خوبی برخوردار است و بازارپسندی خوبی دارد.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه برداشت خرما در شرق استان کرمان ابتدا در ریگان آغاز می‌شود، افزود: قیمت خرما در شرق ریگان تعیین می‌شود‌.

وی گفت: قیمت پایه کارتن هفت کیلویی خرما هر کیلو 3 هزار و 500 تومان در شهرستان ریگان تعیین شد که سقف آن با توجه به کیفیت افزایش می‌یابد‌.

باقری ادامه داد: با توجه به فصل برداشت خرما افراد سودجو وارد بازار می‌شوند و مشکلاتی را در این زمینه برای کشاورزان ایجاد می‌کنند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دست افراد سودجو کوتاه می‌شود.

فرماندار ریگان بیان داشت: کشاورزان برای برداشت محصول هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند که این هزینه‌ها باید برای کشاورز تامین شود.

باقری گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با افرادی که کار جمع‌آوری خرما را انجام می‌دهند، مقرر شد با قیمت تعیین شده محصول در ریگان جمع‌آوری و خریداری صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار