امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به گرانی‌های موجود در کشور اشاره و با انتقاد از مسؤولانی که در کلام چیزی می‌گویند و در عمل اتفاقی نمی‌افتد، بیان کرد: چرا قیمت‌ها نه‌تنها پایین نمی‌آید بلکه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۷۲۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ 01 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به خروج آمریکا از معاهده بین‌المللی برجام اشاره و اظهار داشت: اروپا نیز قول داد که با دیگر شرکا، این معاهده را عملی می‌کند اما این وعده آن‌ها نه‌تنها عملی نشد بلکه همان خواسته‌های آمریکا مبنی بر جمع‌آوری موشک‌های بالستیک، اجرای سند 2030، پذیرش CFT و... را خواستار شدند.

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر اینکه آن‌ها موجودیت نظام اسلامی ما را نمی‌خواهند و به تعهدات و امضای خود نیز عمل نمی‌کنند، تصریح کرد: ترکیه 32 سال به دنبال این است که عضوی از اتحادیه اروپا شود اما باوجوداینکه به تمام خواسته‌های آن‌ها تن داده‌اند اما به جرم مسلمان بودن هنوز قبولشان نکرده‌اند.

طالبی به فرمایش 5 سال پیش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به مذاکرات خوش‌بین نیستیم، اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده بودند که اروپا نیز مانند همان غرب است و هیچ‌گاه در برابر آمریکا قرار نمی‌گیرد.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به اینکه پس از گذشت چند سال، امروز به نتیجه سخن رهبر عظیم‌الشأن رسیدیم، از تجاوز داعش به خاک سوریه به‌واسطه سلاح‌ها و حمایت‌های آمریکا و اروپا و پول‌های عربستان و...سخن گفت و بیان داشت: همان‌گونه که امام خامنه‌ای فرمودند، آمریکا و مزدورانش این خاک را ترک کردند و بشار اسد با قامتی بلند به دیدار رهبرمان آمده و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و خروج آمریکا و اروپا از سوریه را به حضرت آقا تبریک گفت و از ملت ایران و مدافعان حرم قدردانی کرد.

طالبی تأکید کرد: وعده و سنت الهی همین است که مستضعفان به حکم قرآن در زمین حاکم می‌شوند.

امام‌جمعه اقلید در ادامه به تأسیس کمیته امام خمینی(ره) در سال 1357 در راستای کمک به محرومان و مستضعفان اشاره کرد و هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و با بیان اینکه این هفته فرصتی مناسب برای نقش‌آفرینی خیران و کمک به هم‌نوعان است، عنوان کرد: کمک خیران می‌تواند گام مؤثری برای رفع نیاز محرومان باشد ازاین‌رو سعی کنید در آستانه سال نو، مستمندان چشم‌انتظار را دریابید و ناامیدشان نکنید.

خطیب جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و نیز اهمیت این کار در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: کاشت و غرس درخت آسان و نگهداری از آن سخت است و در انجام آن باید کوشید.

وی سپس با بیان اینکه یک درصد از جمعیت جهان بوده و 7 درصد ذخایر دنیا در کشورمان قرار دارد، ادامه داد: بهترین و پرشورترین جوانان در کشور ما بوده و از ظرفیت بالای انسانی برخوردار هستیم.

طالبی به اداره و مدیریت جنگ، بازسازی کشور، غنی‌سازی اورانیوم، ترقی هسته‌ای، نجات سوریه و عراق از دست داعش و...اشاره و آن را نتیجه تلاش و همت جوانان این مرزوبوم خواند و گفت: 14 میلیون تحصیل‌کرده عالی و جمع چشمگیر جوانان محقق و اندیشمند و صاحب توان بالا، ظرفیت‌های بالفعل موجود در کشور هستند، که همان‌گونه که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی روی این استعدادها تکیه ویژه داشتند، باید در مدیریت‌های کلان، متوسط و خرد از آن‌ها استفاده کرد.

امام‌جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود به گرانی‌های موجود در کشور اشاره و با انتقاد از مسؤولانی که در کلام چیزی می‌گویند و در عمل اتفاقی نمی‌افتد، بیان کرد: چرا قیمت‌ها نه‌تنها پایین نمی‌آید بلکه روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

طالبی خطاب به مسؤولان گفت: اینکه فلان مسؤول اظهار می‌کند گوشت و...آمده و در گمرک نمی‌گذارند ترخیص شود را چه کسی باید پاسخگو باشد؟ مگر نه این است که شما مسؤولان اجرایی باید اسباب ترخیص آن‌ها فراهم کنید.

وی با بیان اینکه در آستانه سال نو قرار گرفتیم، و با تأکید بر اینکه باید زمینه آرامش مردم برای تهیه اقلام اساسی و مایحتاج زندگی فراهم شود، به اعلام آمادگی بسیج برای همکاری با اتاق اصناف و تعزیرات در کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این ماجرا آن‌قدر بی‌تفاوت و ضعیف عمل می‌شود که انسان خیال می‌کند مافیایی مانند جریان سکه و ارز در کار است.

خطیب جمعه اقلید عنوان داشت: حیف است نظامی که دنیای استکبار را به ذلت کشید، با موارد این‌چنینی ضربه بخورد ازاین‌رو از قوای سه‌گانه می‌خواهیم بر اساس توصیه مقام معظم رهبری نسبت به وضع موجود چاره‌اندیشی کرده و کام مردم را در آستانه سال نو، شیرین کنند.

 

اخبار فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار