معاون اداری، مالی شهرداری یزد گفت: سرانه درآمد این شهرداری کمتر از یک پنجم کلان شهرها است.
کد خبر: ۷۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 06 August 2015
 به گزارش تابناک یزد،سید علی مشتاقیون در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این مسئله از دغدغه های مسوولان استان است و جای تامل دارد افزود: کلان شهرها پنج برابر شهر یزد در آمد دارند و به همین میزان هم هزینه می کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری با این وضعیت با مشکل منابع روبروست اظهار کرد: روشهای معمول کافی نیست و به دنبال مشارکت سرمایه گذاران هستیم.
وی تصریح کرد: وقتی که پروژه ها و خدمات شهری از طریق سرمایه گذاران صورت گیرد برای شهروندان ارزش افزوده مناسب دارد.
مشتاقیون گفت:شهرداری، یکدستگاه دولتی نیست و تامین منابع مالی ان را باید خودش و با مشارکت شهروندان تامین کند.
*** زنده و پویا نگهداشتن بافت تاریخی از سیاستهای شهرداری است
شهردار ناحیه تاریخی یزد وسعت بافت تاریخی این شهر را 520 هکتار بیان کرد و گفت: یکی از سیاست های اصلی این شهرداری زنده و پویا نگهداشتن بافت تاریخی این شهر است.
سید محمود کشفی پور افزود: هم اکنون 10 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای این بخش اختصاص یافته و فعالیتهای خوبی در این منطقه شروع شده است.
وی بدنه سازی خیابان قیام، کف سازی و بدنه سازی کوچه های بافت یاد شده را از جمله اقدامات این شهرداری در سالجاری اعلام کرد و گفت: کف سازی بصورت سنگ فرش ، اجرفرش و متناسب با وضعیت بافت صورت می گیرد.
*** 550 هزار مترمربع آسفالت معابر سطح شهر
معاون فنی و عمرانی شهرداری یزد گفت: از اول سالجاری تاکنون 550 هزار مترمربع معابر سطح شهر با هزینه ای 10 میلیارد تومان آسفالت شده است.
محمد رسول طهماسبی ساخت پارک مهرآوران، احداث مخزن بتونی برای پساب یزد، احداث پارک طبیعت و مرمت خیابان مسجد جامع را از جمله اقدامات این معاونت بیان کرد و افزود: همچنین ساماندهی میدان امیرچقماق و ساخت ساختمان آتش نشانی در آزاد شهر از دیگر طرحهای در دست اجرای این بخش است.
وی با اشاره به تکمیل و مرمت کتابخانه مرکزی یزد گفت: این پروژه به مدت 20 سال در حال انجام بود که در سال گذشته به شهرداری واگذار شد.
طهماسبی با بیان اینکه 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه یاد شده در نظر گرفته شده است افزود: به علت طولانی شدن پروژه باید تاسیسات داخلی ان تعویض شود.
*** چهار میلیارد تومان بودجه عمرانی
شهردار آزادشهر یزد گفت: چهار میلیارد تومان برای بودجه عمرانی این منطقه در نظر گرفته شده که با استفاده از این اعتبار برخی پروژه ها آغاز شده است
محمد علی سلمانی حفر چاه جذبی، زیرسازی چاه مجیدیه، پیاده روسازی بلوار اصلی آزادشهر و تکمیل خیابان شهید جوکار را از جمله این پروژه ها بیان کرد و افزود: فضای سبز در محله های مختلف آزادشهر در حال اجرا است.
سلمانی با بیان اینکه بیش از یکصد هزار نفر در منطقه آزادشهر ساکن هستند گفت: این جمعیت برای انجام امور خود ناچار به مراجعه به شهرداری منطقه سه یزد بودند اما با تدابیر اندیشیده شده شهرداری ناحیه آزادشهر از اول مردادماه سالجاری تاسیس شد.
***تخصیص 13 میلیارد تومان به آزادسازی املاک در یزد
شهردار منطقه یک یزد گفت: 13 میلیارد تومان برای پروژه های آزاد سازی املاک تخصیص یافته است.
سیدابوالفضل کشفی با اشاره به افزایش بودجه عمرانی این شهرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: بخشی از این اعتبار به بازپیرایی پارک های درون محله ای، پیاده روسازی و ... و بخشی از آن نیز در اختیار سازمان های مرتبط با شهرداری است تا با استفاده از آن زیرسازی بلوارها و معابر اصلی انجام شود.
شهردار منطقه یک یزد اظهار کرد: هم اکنون 95 درصد از قراردادهای حوزه عمرانی شهرداری منطقه یک منعقد شده و پیمانکارها کار خود را در حوزه های مختلف از جمله بازپیرایی پارک ها، پیاده روسازی و دیگر فعالیت های عمرانی آغاز نموده اند.
وی با بیان اینکه نگاه ما در توزیع پروژه های عمرانی در محله های مختلف یزد، یک نگاه عدالت محور است افزود: تقریبا در همه محله های منطقه یک پروژه های اولویت دار عمرانی اجرایی شده است.
شهر یزد حدود 540 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار