نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر مدیران امروز دیوار کشیدن دور کشورها نیست بلکه پل زدن بین ملل است.
کد خبر: ۷۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 06 August 2015
به گزارش ایرنا ، کمال الدین پیرموذن چهارشنبه شب در نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بازرگانان استان اردبیل اظهار کرد: با مقاومت مردم ، حمایت های مقام معظم رهبری و سیاست های دولت شهد شیرین توافق را چشیدیم و امیدواریم این دیپلماسی سیاسی سرآغاز دیپلماسی های اقتصادی شود.
وی افزود: توسعه صادرات و تقویت سرمایه گذاری با استفاده از این فضا باید در دستور کار قرار گرفته و استان های توانمند مرزی مانند اردبیل مورد توجه قرار بگیرند.
پیرموذن بیان کرد: برای تقویت مناسبات از جمله با جمهوری آذربایجان و با توجه به مشکلاتی که بین دو کشور وجود دارد سفارت ایران در این کشور باید تقویت شود.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: در فضای مثبتی که با رفع تحریم ها در سایه سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید پیش آمده انتظار داریم به موانع موجود در راه تجارت خارجی توجه ویژه ای شود.
جلیل جعفری بنه افزود: استان اردبیل ظرفیت های ویژه ای دارد که می توان از آنها در جذب سرمایه گذاران خارجی بهره ببریم.
وی همچنین با اشاره به میزان جوانان تحصیل کرده جویای کار در این منطقه گفت: آی سی تی حوزه ای است که می توان از آن به خوبی در بحث ایجاد اشتغال بهره برد اما در استان اردبیل آشنایی اندکی با این حوزه وجود دارد که جوانان نیازمند آموزش هستند و وزارت ارتباطات باید در این زمینه ورود کند.
رییس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز در ادامه گفت: این استان 382 کیلومتر مرز آبی و خاکی با جمهوری آذربایجان دارد و از طرف دیگر در زمینه تولید محصولات کشاورزی سرآمد است که ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات غیر نفتی می باشد.
حسین پیرموذن افزود: با وجود ظرفیت های این استان در زمینه تولید محصولات کشاوزی ، مصنوعات پلاستیکی ، سیمان و همچنین بحث گردشگری سلامت مشکلاتی در بخش گمرک و صدور ویزا با جمهوری آذربایجان دارد که نیازمند توجهی ویژه است.
وی گفت: در سال های اخیر نیز بر دامنه مشکلات افزوده شده که از جمله آنها مسائلی بود که در بحث صادرات سیب زمینی ایجاد شد.
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: فعالیت های دولت تدبیر و امید از جمله صدور بخشنامه های حمایت از تولید و رفع قوانین دست و پا گیر با کمک مجلس موجبات احیای صنعت را در کشور و از جمله استان اردبیل فراهم کرده اما تجارت خارجی به ویژه صادرات زنجیره تکمیلی است که در فضای پسا تحریم می تواند به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی کمک کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار