رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان گفت: هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی در نوبت ورود به ایران هستند تا روابطشان را برخلاف سال‌های گذشته با کشورمان تقویت کنند.
کد خبر: ۷۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 06 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود واعظی امشب در نشست تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: به دنبال پیروزی ملت بزرگ ایران در مذاکرات هسته‌ای به تدریج شاهد حل مشکلات اقتصادی در کشور، رفع تحریم‌ها و تقویت روابط خارجی هستیم به طوری که در کنار جمهوری اسلامی ایران بسیاری از کشورهای غربی علایق و توان خود را در این عرصه به نمایش گذاشتند.

وی این پیروزی بزرگ را که مرهون راهنمایی‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دولت خدمتگزار است به همه ملت تبریک گفت و افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی دولت و وعده رئیس جمهور با این مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسیده و قطعا این حرکت‌ها و تلاش تیم مذاکره‌کننده برای ملت ایران آبرو را به ارمغان آورده است.

واعظی بیان کرد: مسئولان وزرات امور خارجه در حال حاضر نگران حجم زیادی از درخواست‌های وزرا و هیئت‌های تجاری اروپایی در سفر به ایران و تنظیم برنامه‌های آنها هستند به طوری که روزانه دو الی سه هیئت بزرگ اروپایی به کشور ما سفر می‌کنند تا به دنبال توافق هسته‌ای که هنوز مراحل قانونی خود را سپری نکرده به تقویت روابط با ایران بپردازند.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان ادامه داد: مردم نباید به حرف و حدیث‌های رسانه‌ها و برخی تبلیغات منفی در این زمینه توجه کنند چراکه کار انجام شده با قوت و قدرت به پیش می‌رود تا ثمرات آن را همه احساس کنند.

* دولت گذشته به لیست تحریم‌ها افتخار می‌کرد

وزیر دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ملت ایران بدانند که تحریم برای همیشه از بالای سر این کشور برداشته شده و پایه‌های این تحریم لرزان شده است.

واعظی تصریح کرد: ما از اتاق ایران و به تبع آن اتاق بازرگانی استان‌ها انتظار داریم با توجه به تغییر فضای گفت‌و گو و گفتمان اقتصادی به وجود آمده ببیشتر به دوران پساتحریم فکر کنند و یقین داشته باشند که با قوت و اقتدار واقعی می‌توانیم اهدافمان را به نتیجه برسانیم.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان ادامه داد: از نظر اقتصادی در حال حاضر تمام بازارهای دنیا به روی ما باز شده و همه محدودیت‌ها از پیش‌روی این ملت برداشته شده است به طوری که امروز ما به حذف لیست‌های تحریم افتخار می‌کنیم.

واعظی گفت: اگر دولت گذشته به لیست بلند بالای تحریم‌ها افتخار می‌کند این دولت تلاش کرده تا همه زوایای تحریم از بین برود چراکه ما با ایجاد ارتباط و تعامل با کشورهای مختلف و برنامه‌ریزی برای تقویت صادرات دوران پس از رفع تحریم به خوبی می‌توانیم گره اقتصادی‌مان را باز کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اختلاف روسیه با اتحادیه اروپا می‌تواند بازار خوب صادراتی را برای استان اردبیل به ویژه در صادرات محصولات لبنی، سبزیجات و میوه‌جات فراهم آورد که قطعا این امر می‌تواند نتایج خوب و مثبتی را به همراه داشته باشد.

واعظی توجه به مزیت‌های اقتصادی و صادراتی استان را در تعامل با کشورهای مختلف برای استان اردبیل یادآور شد و گفت: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا علاوه بر آذربایجان و ترکیه، کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز و روسیه نیز امکان صادرات محصولات این استان بیشتر فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار